Wil en Noortje in town! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu Wil en Noortje in town! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu

Wil en Noortje in town!

Door: Wiljan en Noortje

Blijf op de hoogte en volg Esther & Jordi

30 Juni 2008 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Aangezien Will in een boerengat, genaamd ’s-Gravendeel woont, duurde het twee weken voordat het stuk eindelijk via de postduif in Dagenham aankwam. Helaas waren de foto’s onderweg van de duif afgeschoten, zodoende zullen deze later geshowed worden.

Na uitgenodigd te zijn door Bos toen hij enkele weken geleden terug in Nederland was, besloten wij om vorig weekend naar Londen te vertrekken. Vroeg vliegen, dus we moesten al om vijf uur uit de veren en dat valt niet mee. Eenmaal op Schiphol aangekomen nog een flinke sloot koffie naar binnen gewerkt en ons naar de incheckbalie begeven. Dit ging gelukkig allemaal erg snel en na wat wachten konden we dan het vliegtuig in. Noortje had nog nooit gevlogen, dus dat was allemaal erg spannend natuurlijk.

In Engeland aangekomen, lekker weertje en met het fraaie EasyJet busje op naar de stad, vervolgens nog een uur met de metro en dan waren we eindelijk in het pittoreske Dagenham, thuisbasis van Esther en Jordi. We waren gewaarschuwd voor gettoachtige toestanden, maar wij als Rotterdammers zijn natuurlijk wel wat gewend, dus dit leek op het eerste gezicht wel mee te vallen. Nadat de spullen uitgeladen waren gingen we op weer vrolijk met de metro terug naar de stad, daar een beetje rond gelopen en in een kroeg gezeten alvorens we van een heerlijke maaltijd gingen genieten bij de plaatselijke hamburgertent. Het was de bedoeling om nog te gaan stappen, maar we zijn niet veel verder gekomen dan een cocktailbar waar Noortje en ik na de nodige versnaperingen half in slaap vielen. Volgende dag beter dus!

De zondag begon heerlijk vroeg, we hadden namelijk een prachtige kamer met zonzicht. Uiteindelijk toch nog een beetje geslapen en op een redelijke tijd opgestaan om naar de stad te vertrekken. De zondag hebben we doorgebracht met wat shopwerk (met natuurlijk het heerlijk kitscherige Harrod’s) en een leuke wandeling door het pittoreske Notting Hill en nee, Hugh Grant hebben we niet gezien (gelukkig!). Vervolgens uiteraard in een kroeg aanbeland en toen hebben we besloten om in Dagenham’s plaatselijke pub te genieten van het typische Engelse voedsel, ‘fish and chips’ met bier. De avond hebben we doorgebracht met wat voetbal kijken en een goede partij hartenjagen, waarin Esther helaas te sterk bleek voor ons.

Maandag was het weer tijd voor Esther en Jordi om aan het werk te gaan en konden wij ons volledig richten op de culturele kant van Londen, die er nogal bij ingeschoten was de eerste twee dagen. ;-) Er volgde onder andere een bezoek aan de Big Ben, het Tate Modern, de Tower Bridge, Shakespeare’s Globe Theatre en, na een pizza gegeten te hebben aan de Thames, een bezoekje aan het National Film Theatre met een voorstelling van Louis Malle’s geweldige debuutfilm Lift to the Scaffold. De rest van de avond hebben we lekker uitgerust bij Esther en Jordi en nog wat hartenjagen gespeeld. Dinsdag volgde er nog een bezoekje aan Ford, dat nog wel even zoeken was in verband met het uitstappen bij de verkeerde bushalte. We hebben Esther en Jordi hier gedag gezegd en zijn vervolgens nog naar het Tate Britain gegaan en nog wat rondgelopen in de stad om weer met het mooie busje naar ons vliegveld gebracht te worden.

Al met al vier erg geslaagde dagen in Londen!

• 30 Juni 2008 - 09:16

Jordi En Esther:

Hee Wil en Noortje!

We vonden het erg leuk dat jullie er waren!! Toch staat het weekend met jullie nog duidelijk bovenaan op de cultuurweekenden lijst! ;-)
    We zijn nog steeds onverslaanbaar op kaartgebied dus het ligt niet aan jullie :-D

Groetjes!