Weekendstory - Reisverslag uit Dagenham, Verenigd Koninkrijk van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu Weekendstory - Reisverslag uit Dagenham, Verenigd Koninkrijk van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu

Weekendstory

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther & Jordi

07 April 2008 | Verenigd Koninkrijk, Dagenham

Door wat problemen met de site hebben we de mailinglist opnieuw moeten maken. Hopelijk zijn we niemand vergeten en krijgt iedereen weer gewoon de mails.

Zondag 6 april

Links de Prada schoenen.
Rechts Armani broeken.
Voor ons de sushi bar.
Achter ons de vleugels en thuisbioscopen.
In onze handen hebben we onze creditcard.
Daar staan we dan met onze weekendkleren aan (je moet wat als je doordeweeks geen spijkerbroek aan mag) tussen de design clothes.
Midden in Worlds Biggest Shopping House (of in ieder geval die van de UK).
En tevens Worlds Most Expensive Shopping House.
Een uur met de metro, maar je moet er wat voor over hebben om midden in één van de 330 afdelingen te staan. Jawel vandaag zijn we dan aangekomen in het mecca van iedere shopverslaafde. Maar waar komen wij mee naar buiten: een adresboekje en hebben zelfs de klantenkaart geweigerd (Ik Esther begreep niet wat ze zeiden, en Bos zag z’n showmomentje met de Harrods klantenkaart voorbij gaan). Indrukwekkend en mooi was het zeker. Het is dan ook duidelijk te zien dat er veel geld in omgaat. Over een paar DKNY zonnebrillen doet niemand moeilijk. Op elke 10 m2 is minstens een medewerker aanwezig. Het marmer is overal terug te vinden en het kaviaar is er volop te verkrijgen. Dit is nog eens wat anders dan de V&D. Alles wat meer dan 100 pond kost is er te vinden. Speelgoed, kleding en schoenen, huishoudartikelen, meubels, muziekinstrumenten, lampen, opticiens, dvd’s en cd’s, boeken, eetgelegenheden, en nog veel meer. Na een paar uur rondlopen (kijken kijken en niet kopen) dan dus toch niet met geheel lege handen naar buiten gelopen om verder de Kalverstraat van Londen te bekijken. Dag Harrods.

Op de Knightsbridge zijn natuurlijk nog meer dure poeha winkels te vinden. Dan komen we bij de mee-to van Harrods aan: Harvey Nichols. Ook dit is een heel groot warenhuis, maar ziet er toch net iets minder aangekleed uit als Harrods (als we als eerst naar Harvey Nichols waren geweest zouden we trouwens nog steeds impressed zijn geweest), maar helaas nog steeds even duur. Om toch een Harvey Nichols tasje te bemachtigen (en omdat we gewoon ontzettende dorst hadden) een blikje cola gekocht.

Na een vermoeide dag (het is absoluut niet toegestaan om op de banken, bedden en stoelen te gaan zitten in de warenhuizen) gaan we weer lekker terug met de stinkende metro. Op naar de eerste volle week stage.

Liefs,
Jordi en Esther

• 07 April 2008 - 10:15

Wen:

OEH gaaf man!!!

<3 Shopping :D

en nog een souveniertje voor mij gevonden =P haha

xxx

• 07 April 2008 - 10:19

Inge:

Oh Esther, je bent in het paradijs beland ;) hihi!
    Jammer dat het onbetaalbaar is ;)
    Liefs!

• 07 April 2008 - 10:58

Sabine:

Hey Esther en Jordi!

zo, de eerste week zit erop. Het lijkt wel of jullie al veel langer weg zijn, wat een levendige verhalen allemaal :D zo te zien zijn jullie al helemaal ingeburgerd!

Nou nog de mensen bij Ford laten zien hoe een fatsoenlijk magazijn eruit hoort te zien...

Groetjes,
    Sabine

• 07 April 2008 - 11:10

Yvonne:

Hee Es&Jordi! Leuk wkndje dus achter de rug:D Heb je mn boekje nog kunnen gebruiken??;) Nou succes deze week op jullie stage!! x

• 07 April 2008 - 17:25

Ricky:

Hmm, denk toch dat ik echt maar een weekend moet langskomen :p
    Leuke verhalen!
    XXX Ricky

• 08 April 2008 - 08:56

Stefan:

Heej Bos,

Leuke verhalen vanuit Engeland! Moet wel een goede kraker zijn geweest uit de kelders van de premier league! Succes door de weeks en op naar het volgende weekend ;)

Greets boertie

• 08 April 2008 - 19:46

Pa:

Wat heb ik toch verstandige kinderen, en wat een effect heeft mijn goede opvoeding toch. Zomaar dit groot warenhuis doorkruisen en aan alle verleiding kunnen weerstaan door nagenoeg niets te kopen. Ben reuze trots op jullie en op mezelf natuurlijk. En dat zelfs met de creditcard in de hand .... Wees maar blij, want thuis komen en een geplunderde rekening zien is ook geen pretje.

Complimenten over dit verhaaltje overigens. Mooi opgeschreven. Houd vol!!

Greetings from Rosetown :)

• 12 April 2008 - 17:44

Knaat :

Ha Nes & Bos!
    Zo te lezen vermaken jullie je prima daar:) Had niet verwacht dat jullie het zo goed zouden redden met jullie schrale engels.. you make me proud!

Nog veel plezier & succes met de stage
    Kus, Karen

PS: Nes, gedraag je je wel een beetje nu moeke niet in de buurt is? Je bord op een normale manier schoonmaken he! ;)

• 14 April 2008 - 19:39

Niels (NHTV):

Goed om te horen dat jullie het naar je zin hebben! Bevalt de stage ook? qua stage/werken gaat het er hier op Aruba echt heel anders aan toe. Het leven op Aruba is wel echt fantastisch!

Ik moet dat jullie je forum beter bijhouden dan die van mij.....!

Groeten vanuit one happy island Aruba!