First weekend without football! Bos: :( Esther: :) - Reisverslag uit Dagenham, Verenigd Koninkrijk van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu First weekend without football! Bos: :( Esther: :) - Reisverslag uit Dagenham, Verenigd Koninkrijk van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu

First weekend without football! Bos: :( Esther: :)

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther & Jordi

22 April 2008 | Verenigd Koninkrijk, Dagenham

First weekend without football! Bos: :( Esther: :)

Zaterdag 19 April
‘Hahaha, die Engelsen/ Italianen hebben wel lef zeg!’ De ober kwam nog even teruggelopen om te vragen of ze dat niet hebben in Nederland (dat had hij blijkbaar toch gehoord ondanks ons accentloze Engels). Maar nee in Nederland mag je tenminste zelf bepalen hoeveel fooi je geeft en zetten ze niet gelijk 10 % op de rekening erbij..... Ook al hadden we de goedkoopste eettent opgezocht waar nog plek was om te zitten en het goedkoopste eten en drinken besteld (je blijft een student he..) toch was het bizar dat ze zomaar s.c. (service consuption volgens Bos, ik heb het zelf niet helemaal verstaan...) op de rekening erbij zetten. Maar goed, gewoon betalen en verder op pad gaan. Het was inmiddels 8 uur geweest. Op Govent Garden waren vrijwel alle straatartiesten die we die dag hadden gezien weer verdwenen. Toch waren er nog steeds veel mensen te vinden. Er werd besloten om op een terras boven een gebouw nog wat te gaan drinken. Wat een zeer verstandige keus bleek want we vielen midden in het Happy Hour zodat de eerste cocktails besteld konden worden! Ook was het gelijk de eerste tent waar (veel) jongeren bij elkaar waren. Deze spot gaan we dus zeker onthouden. Onder het genot van een Sex on the beach en een Tropical Iced Tea werd de dag besproken. Omdat onze shoarmaboer zondags zou komen konden we dit weekend maar één dag op stap. Alle toeristenspots werden nog even gelaten voor wat ze zijn en we gingen nog wat verder de stad bekijken. Aangezien de helft van het gezelschap mannelijk was (Jordi dus) werd er bij de eerste de beste winkel naar binnen gegaan (Zara) en werden daar gelijk de meeste aankopen van deze dag gedaan, wat een cliché... Vervolgens kwamen we dan toch op de, door Mr. Penske aangeraadde, Govent Garden uit waar heel veel straatartiesten rondliepen (die een sollicitatie moeten doen om daar op te mogen treden) dus we gingen van goochelaar, langs een man zonder hoofd via een clown naar twee limbodansers. Ondertussen werden wat winkeltjes meegepikt (die een stuk duurder bleken in vergelijking met de rest van Londen, alhoewel ze nog steeds even duur zijn als de Nederlandse toko’s). Via Govent Garden met een omweg nog bij Oxford Street (de grote winkelstraat) uitgekomen. Na een lange dag lopen zakte Bos toch echt bijna door zijn hoefjes en zijn we een eettent (Italiaan voor Mama’s Lasagna, al smaakt die van Moeke toch het beste) in Govent Garden gaan opzoeken.

Zondag 20 April
We hebben er eindelijk een nieuwe huisgenoot bij. Hij heet Stefan. Hij is alleen een beetje rood, maar niet helemaal, Stefan is dus niet helemaal goed uit de verf gekomen. Al sinds we hier zitten kijken we uit naar de komst van Stefan. De vorige huisgenoot (naamloos) was helemaal gesloopt door de vorige bewoners. We hebben trouwens niet één Stefan gekregen, maar wel 4 tegelijk! (was niet perse nodig maar we zijn er wel blij mee). Toch zullen we Stefan af en toe nog wel in een hoekje laten staan omdat hij niet zo’n zacht kussentje heeft als zijn voorgangers. We hebben gevraagd of hij een paspoort over zichzelf in wil vullen voor jullie:

Naam: Stefan
Leeftijd: Waarschijnlijk nog maar een paar weken oud
Lengte: ong 1.30 m
Geboorteplaats: De afkomst van Stefan is wat onduidelijk, komt hij nu uit Zweden of uit UK? In ieder geval komt Stefan of course uit de Iekieja.
Pasfoto: Heeft hij nog niet, maar we zullen wel een foto van hem maken en op deze site zetten.
Hobby: Verfen (rood) en voetje van de vloer spelen.
Favoriete tv programma: Alle klusprogramma’s.
Favoriete dans: Stoelendans
Toekomst: Wil later een grote en luie Stefan worden.
Idool: Mr. Kliptan

Zondag was dus eindelijk de dag dat Mr. Musa zou komen klussen, maandag was hij ook al geweest samen met zijn Zwarte Piet om te kijken wat er gedaan moest worden. Zondag was hij dus terug gekomen (zonder zijn Piet), maar had hij weer niet de goede spullen bij. In ieder geval komt hij vanavond (maandagavond) weer langs om de mini tv te maken, gordijnen op te hangen en vast nog wat klusjes. Zoals een echte neger betaampt is hij niet te vertrouwen en kwam hij gister ipv om 2 uur om kwart voor 5 aanzetten.. maar verder zijn we best blij met hem. Het is in ieder geval weer fijn dat we kunnen zitten op onze nieuwe stoelen.

Maandag 21 April
Een nieuwe week dat we in Dagenham zitten. Dit is alweer de vierde week. De tijd gaat echt heel hard hier, van de ene kant goed natuurlijk, maar van de andere kant ook jammer. In ieder geval hebben we het prima naar ons zin.
Ook deze week lachen ons 5 heerlijke stagedagen tegemoet. Met de opdracht gaat het best aardig, alleen is ons Engels nog niet veel verbeterd. We zitten ook met zijn tweeen in een kantoortje, dus we horen ook niet zoveel Engels als we hadden gedacht/ gehoopt (op de muziek van de Fitness naast ons na). Ook is het hier duidelijk not done om in spijkerbroek te lopen (wat genoeg reden is voor het kopen van nieuwe kleren J ). Verder zijn de mensen van Penske wel aardig en willen ze ons altijd helpen, dus geen Oostvogels taferelen voor Bossie.
Vandaag hebben we onder het mom van ‘email checken’ natuurlijk onze favoriete NHTV site bezocht en zagen we tot ons genoegen dat we allebei de vakken van het 3de jaar hebben afgesloten (Jaaa, jullie lezen het goed, ook Bos, aangezien met veel minder uren leren dan dat de familie van den Aarssen gewend is, ondanks de 6 en 7jes dat wel, het zelfde resultaat bereikt is, ok 1 onvoldoende, maarja dat mag op 3 hbo, wat betekend dat het 3e jaar is afgesloten :))
Doordeweeks buiten ‘kantooruren’ is Jordi alweer fanatiek aan het fitnessen (3x in de week) en is Esther ook al een hele keer wezen hardlopen... ook gaat er nu elke dag één van ons twee op de fiets naar het werk. We zijn dus heerlijk sportief bezig...

Zo dit is wel weer genoeg voor vandaag. Hopelijk gaat in Nederland alles goed?!

Liefs,
Jordi en Esther

• 22 April 2008 - 11:22

Maaiks:

GANGSTAAAAAAAAS WAAAAAAZZZZZZAAA!

WHATUP? haha ik vind jullie stukjes echt hilarisch :)&zo te lezen gaat het wel goed he begaaiers ik ben blij om dat te horen. U guys are freaking fabulous! Ga zo door, knallen met die ballen! Maikel will always be there. Im so proud.

All my balls,
    maikel your hairdresser

• 22 April 2008 - 14:57

Sabine:

hm ik ben nu wel erg benieuwd naar Stefan.. zet maar snel een foto op de site
    enne gefeliciteerd dat jullie het derde jaar afgesloten hebben!! alhoewel bos het vast jammer vindt dat hij niet iets langer geleerd heeft om mooie achten en negens te halen;)

• 22 April 2008 - 17:49

Dick:

Doerakkkkk!!! en Esther!;)
    Eindelijk kan ik jullie stukjes even op mn gemakje lezen:D

Als eerste: Bos jij bent de grootste nerd ooit, dat je geen herkansingen hebt! Kom in de vakantie maar lekker naar school, dan kan je mij helpen;)

Verder uiteraard super, dat jullie 't zo leuk hebben daar:D Ik zou goudgeld betalen om jullie engels te horen praten, want volgens mij ist nog helemaal niets:P haha

En lees dat de sportieve prestaties ook niet worden overgeslagen, fitness en hardlopen.. grote klasse!:D

Ow en fooi moet je alleen geven, als ze 't echt verdient hebben! Schrap maar gwn van die rekening af, als ze zo anti zijn!;)

Veel plezier nog op jullie vakantie!
    Want die opdracht is natuurlijk gwn bijzaak!;)

Kusjesss hoooooooooiii

• 22 April 2008 - 21:01

Emiel :

Zo te horen gaat het helemaal geweldig daar in Engeland, ik volg jullie avonturen aan de andere kant van de grote Noordzee op de voet hoor, wees maar niet bang. Jordi natuurlijk nu alweer balen van dat ene gemiste voetbalweekend... Maar van Nederlandse bodem zal je de laatste nieuwtjes zeker niet gemist hebben. ( PSV!!! EINDHOVEN!!! ) Dat zal je vast niet ontschoten zijn.

Bedankt alvast voor de felicitaties van dat schitterende en uiterst terechte behaalde kampioenschap op het toch wel kwalitatief mindere Ajax Amsterdam.

Ook allebei gefeliciteerd met het behalen van het 3e jaar, voor jullie beiden. En Jordi, mijn complimenten voor die schitterende sneer met betrekking op onze ( wel bekend van verjaardagen ) veelbesproken ijverigheid. Geniet heel veel van jullie spannende ervaringen, en hou ons op de hoogte!!!

Tot uitzwaais groetjes Emiel

• 22 April 2008 - 21:10

Ing:

Haai!!
    Aan de foto's te zien hebben jullie zelfs ook al cultuur gesnoven :D !! Dan hoeven we dat niet meer te doen als ik er ben toch ;) ?? Haha, nee, ik eis een volledige tour :D ! Ben benieuwd naar de vorderingen in het engels, het zal vast al wel wat beter zijn!!
    Ook supergoed van jullie 3e jaar!! Heeft Esther toch nog positieve invloed op je jordi ;)
    Al een Joris voor me gereserveerd daar Es?? En moet ik mn hardloopschoentjes ook meenemen ;) ??
    Leuk om jullie verhaaltjes te lezen in ieder geval!!
    Liefs, Inge

• 22 April 2008 - 22:51

Yvonne:

Hee! Wat maken jullie er toch weer een geweldig verhaal van!!:D Ben ook erg benieuwd hoe stefan er dan wel niet uit ziet! En gefeliciteerd met het afsluiten van jullie 3e jaar!! En leuk weekend weer gehad! Hoe is het trouwens met het normaal slechte weer daar in Engeland? Hier leek het dit wknd eindelijk een beetje op de zomer;) Maar veel plezier met stage deze week!! x

• 23 April 2008 - 15:17

Kees:

Jordi, Esther.

Weer een mooi verhaal. Zie je wel dat er ook buiten het stadion nog een echte wereld bestaat!!;)

Is er al visite geweest? Wij hebben de treinkaartjes al binnen hoor, we komen over een maand ongeveer, dus ik zou alvast de kamer maar een beetje op gaan ruimen.

En verder hier? Ach, Kaat in de voorbereiding op het eindexamen, dus alles moet muisstil zijn in huis, het wielerseizoen in volle omvang losgebarsten, dus pa is (gelukkig) vaak van huis. En we zijn al met de voorbereidingen bezig voor de familiebijeenkomst t.g.v. het zoveelste huwelijksjaar van opa en oma. Ach, als het maar een overgetelijke dag wordt ...!

Als nu een van jullie eens in een ander hok gaat zitten bij Penske? Jullie moeten beiden Engels kunnen praten hoor als jullie terug komen?

Kunnen wij nog ergens mee helpen? Financiële injectie?

Houdoe en keep the motor running!

See you later alligator.

Greetings from Rosetown.
    Daddy Cool

• 23 April 2008 - 19:50

Riqui:

(zo schrijven ze mn naam hier blijkbaar consequent fout ;))
    Goed bezig, goed bezig! Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenoot en het halen van jullie derde jaar!

Dikke kus
    Ricky

• 24 April 2008 - 17:12

Elsnor:

NESTORRR & BOSSSS,,

Ten eerste congratulations met het 3e jaar halen:D Ten tweede, nes too bad dat je nog maar 1x bent gaan joggen, kaat en ik zijn het bos alweer onveilig aan het maken, maar wees gerust.. als je terugkomt, nemen je graag een xtje mee om te gaan joggen:P

How sweet die kaart for a special auntie:)

Aan jullie berichten te zien, zijn jullie het wel flink aan het begaaien daaro! wacht maar tot ik kom, dan laat ik ze eens wat Elsnor zien aightttt..

Throw your balls in the air like you just don't care and have fun guys and gays!

Your special cousin,
    Elsnor