A Saturday without football and shopping! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu A Saturday without football and shopping! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu

A Saturday without football and shopping!

Door: Jordi

Blijf op de hoogte en volg Esther & Jordi

27 April 2008 | Verenigd Koninkrijk, Londen

De titel zegt het al, het belooft een geheel andere zaterdag te worden, zoals alle voorgaande zaterdagen in Londen. Wat blijkt er is een bezoek gebracht aan een belangrijke internationale natuurbeschermingsorganisatie …. Ja wij studenten dachten eens internationaal! Saai? Niet als je van vleesetende visjes houdt en van konijnen die erbij liggen alsof er net een drive-by shooting heeft plaats gevonden.

Al met al komt het er op neer dat wij vandaag een bezoek hebben gebracht aan de Londen Zoo! Waarom? Omdat de verhalen van Mister Dierentuin Dick van Noppen over Blijdorp altijd geweldig klinken ;) Dus dan moest een bezoekje aan de dierentuin van Londen met zijn famous dieren toch zeker de overtreffende trap worden! Eenmaal binnen in het park kwamen we gelijk aan op de crimescène, a la Dordt ghetto, konijntjes lagen overal, op zich niet vreemd, maar de konijntjes lagen er dit keer zonder kop, of het kopje lag een eindje verderop! Het bleek het lievelingsspelletje te zijn van een paar vogeltjes, shoot the rabbit!

Toen Esther eenmaal haar shock te boven was werd een bezoekje gebracht aan de neefjes van Donky Kong en Bokito in het Gorilla Kingdom! Na alle benodigde voorzorgsmaatregelen te hebben genomen, helm op, tok om, wapenstokken in de aanslag werd de deur naar the kingdom geopend. Het bleken echter poeslieve aapjes te zijn. Om toch nog enige opwinding te veroorzaken werd er even in het engels een gesprek op hoog niveau aangegaan ( zie foto’s) om zo de favourite spots van de zoo te ontdekken.

Na deze inside info te hebben verkregen werd vol goede moed gekozen voor wat jeugdsentiment, de kinderboerderij! Hier aangekomen werd er even ouderwets met diertjes gekroeld en links en rechts een paar high fiven en boxen uitgedeeld aan de schaapjes, heerlijk kinds dus! Na ons kinderspeelkwartje werd even een pauze ingelast om te genieten van het schitterende weer! Liefst 23 graden, volop genieten gewoon! Na een lekker kleurtje te hebben gekregen werd de donkere wereld opgezocht. Het Aquarium. Volgens de kenners moesten hier tientallen zeldzame vissen zwemmen, voor ons waren de meeste vissen 1 pot nat en rijp om door de wc gespoeld te worden! Toch was er 1 soort piranha’s dat ons wel verbaasde, aangezien zij, zo leek het de gehele familie Erika Terpstra hadden opgegeten, zooo groot dat ze waren! Na de donkere wereld te hebben verlaten werd er genoten van een vogelshow. Dit bleke ware kila’s te zijn die werkelijk alles aten wat er op hun pad kwam!

Na deze nieuwe gewelddadige gebeurtenissen vonden wij dat het tijd was voor ons 2e chill momentje, een lekker ijsje! Dit moest ons even wat afkoelen, zo warm was het! Het zag er naar uit dat meer dieren last hadden van de warme weer, aangezien de bazen van de voedselketen niet vooruit te branden waren. De leeuwen lagen er namelijk de gehele dag vreedzaam bij, wat opmerkelijk genoemd mag worden in deze gewelddadige, maar wel mooie Zoo! Na de leeuwen te hebben bezocht werden er nog tientallen dieren bezocht, welke niet nader genoemd zullen worden, aangezien het voor één ieder wel de moeite waard moet blijven om de Wondere Wereld van de Londense Zoo te bezichtigen.

Uiteindelijk werd na de Lange Jan alias giraffe van de Zoo te hebben bezocht besloten het natuurlijke gebied te verlaten. Na al het natuurlijke geweld werd besloten nog even een bezoekje te brengen aan het drukke leven in Londen City en uiteindelijk bracht de Underground ons weer veilig thuis.

• 27 April 2008 - 18:35

Annemieke:

Geruststellend idee dat jullie ook aan cultuur doen... Leo en Robin zitten te feesten in de Kuip, een gouden avond voor hen. We hebben trouwens ook kaartjes voor Nederland-Wales 1 juni, gaaf hè?
    Nou, welterusten voor straks en werkze voor morgen...
    Ik ga Anouk zoeken. Die denkt dat ze buiten mag spelen totdat de zon weer opkomt, geloof ik. Liefs, Annemieke

• 27 April 2008 - 18:42

Dick:

Naar de dierentuin geweest:D:D
    Ik zeg wederom: grote klasse!
    Heb je niet toevallig een stageplek of baantje voor me kunnen regelen;) haha

• 27 April 2008 - 19:06

Daddy Cool:

Hoi Jordi, Nes,

Geweldig dat jullie inderdaad ook aan cultuur doen en het verschil proberen te ontdekken tussen the monkeys of the continent, en the monkeys from the imperium. En hebbben jullie ook het paard gezien van 'A horse, a horse, a kingdom for a horse...'? En de alligator van 'See you later alligator'? Overigens is het spreekwoord 'It's the early bird that catches the worm', maar na jullie verhaal en de foto's wordt het toch misschien wel '... that catches the rabbit'.

Plaatjes maken toch wel de verhaaltjes van jullie nog aanschouwelijker. Vandaar dat ik nog maar wat fotoruimte erbij heb gereserveerd voor jullie.

We zitten overigens nog wel met smart te wachten op het eerste verhaal volledig in het Engels van julie. Niet dat wij het dan hoeven te snappen, maar het lijkt me heerlijk interessant doen staan, en geeft ons hopelijk het (misschien valse) idee dat jullie taal echt met sprongen (with jumps) vooruit is gegaan. Dus, make us happy!!

Greetings from Rosetown
    Daddy

• 27 April 2008 - 19:47

Oma Van Der Pol:

hallo esther en jordi.
    als ik de foto's zie denk ik dat jullie
    het wel naar je zin hebben. komen jullie
    nog wel terug naar ons kikkerlandje?
    In ieder geval zien we jullie 22 mei.
    Tot zolang. opa en oma.

• 28 April 2008 - 09:03

Birgit:

Heey,
    Zo te lezen gaat alles goed daar in Londen! Super hoor! En lekker dat er uit Nederland ook nog goede berichten komen. Gefeliciteerd met het 3e jaar!
    Nog heel veel plezier!!

Liefs Birgit

• 30 April 2008 - 08:05

Yvonne:

Haha lekker dagje dierentuin! Leuk hoor! Behalve dat konijntje, dat hebben ze bij blijdorp niet hoor, daar hebben ze dan weer kuikentjes die een drive-by-shooting hebben gehad;) Gaan jullie trouwens nog koninginnedag vieren vandaag??;) x