Almost killed - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu Almost killed - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu

Almost killed

Door: Bos and Nes

Blijf op de hoogte en volg Esther & Jordi

13 Mei 2008 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Allereerst hopen we dat jullie dit stukje wel lezen, want met het verslag van vorige week is het niet helemaal goed gegaan met de site en de mailinglist, dus mocht je nog geinteresseerd zijn in de logeerpartij van Inge, welke sterren we hebben ontmoet en in de wilde stapverhalen, lees dan nog even het verslag van vorige week van onze eenmalige redactrice!

Ook dit weekend hebben we ondanks het lekkere weer natuurlijk niet stil gezeten en hebben we de avonturen weer op papier gezet.

Zaterdag 10 mei
Na heel wat wikken en wegen in de dagen voor het weekend, besloten we toch nog even te wachten met bakken in the sunshine en nu toch echt alvast wat hot spots te gaan bezoeken. Pa en ma zouden immers volgende week komen en we wilden voorkomen dat we met hun mee naar alle sightseeings werden genomen (er kwamen ineens wat flashbacks naar boven van vroegere vakanties en de uren wachten bij allerlei kerken en andere gebouwen).

Dus we haalden maar wat toeristenboekjes uit de kast en jawel gelukkig vonden we al snel een hele mooie wandeltocht langs allerlei zeer interessante gebouwen. Zo gezegd zo gedaan, dus stonden we zaterdag ochtend vol aandacht de tower bridge te bekijken. Vervolgens gingen we door naar de haven St. Katherina’s Dock waar het water er wel erg verfrissend uitzag, maar we konden ons inhouden. Daarna een paar mooie foto’s gemaakt van indrukwekkend gebouw waarvan we de naam niet eens meer weten. Ook moest natuurlijk een bezoekje worden gebracht aan de City Hall, het burgemeesters kantoor met al zijn ambtenaartjes. Toen kwamen er eindelijk een paar winkeltjes in zicht en werd gelijk een een niewe zonnebril en wat mooie kralenarmbandjes aangeschaft zodat Bos er weer helemaal hip bijliep! Bij de winkeltjes hadden we ook gelijk uitzicht op een groot oorlogsschip wat aan de kade lag, zeer interessant en fotowaardig natuurlijk.

Vervolgens werd besloten een stuk af te snijden van de route, waardoor we helaas de mooie antiekwijk misten.. maar waardoor we hopelijk eerder bij de terrasjes uit zouden komen :) Echter eerst kwamen we nog de Borough Market tegen. Een overdekte groente, fruit en andere etenswaren markt. Vast heel lekker allemaal, maar zo’n vitamineshot konden we niet aan, dus vluchtten we verder naar Shakespeare oude theather en het Design Museum. Volgens onze boekjes moest je toch echt in het Design Museum zijn geweest als je in Londen was. Helaas mocht je binnen geen foto’s maken, dus kunnen we jullie niet laten zien hoe ontzettend boeiend dit was (A). Wel hebben we, samen met heel wat Japjes, de Milinium Bridge kunnen vereeuwigen. En jawel, daar eindelijk was dan een welverdiend terrasje in zicht! Bommetje vol en met heel veel mensen die ernaast stonden, maar lucky bastards als we zijn konden we precies een plekje bemachtigen en een heerlijk biertje en ice tea (wat meer leek op limonade) bestellen! In ruil daarvoor was Bos bereid om nog even ‘per ongeluk’ een glas om te stoten in iemands nek die lekker op de stoep zat. Ondertussen hadden we nog leutig vermaak van een paar oude mannetjes die een of andere dans deden met stokken en zakdoeken en daar dan nog geld voor vroegen..

Na een beetje te zijn uitgerust werd besloten de wandeling nog af te maken en nog even naar St. Pauls Cathedral te gaan. Vervolgens zagen we nog een interessant gebouw waarvan we geen idee hebben wat het is, of wat het voor moet stellen, dus misschien hebben jullie daar wel een idee over (zie foto’s). En toen was daar eindelijk het einde de dag en hadden we wel weer genoeg cultuur gesnoven voor de komen maanden!

Zondag 11 mei
5.30 De bel gaat.
5.31 de bel gaat weer en Bos blijft nog steeds lekker doorslapen.
5.45 de bel gaat nog steeds en Bos is eindelijk wakker en gaat een kijkje nemen door het deurgat. Wat hij daardoor ziet is natuurlijk makkelijk te raden: een neger met een sigaret die al met 1 been binnen het appartementencomplex staat en met de andere been nog buiten staat om op alle bellen te drukken.. Waarschijnlijk dronken na een zware zaterdagnacht. De hoorn wordt van de haak gelegd zodat we hopelijk de bel niet meer horen.
5.46 de bel gaat nog steeds. G*dver.
6.00 het bellen stopt eindelijk en de slaap wordt hervat.
9.15 er komt weer ergens geluid vandaan maar houdt weer snel op.
9.20 weer geluid! Dit keer is het iemand die naar ons belt. Jawel dit keer is het onze shoarmaboer dat hij vannochtend nog even langs wilde komen..
9.25 het is gewoon gedaan met de slaap en we gaan er maar uit.
11.01 Mr. Huisbaas is weer eens te laat.
11.25 Nog meer gescheld op meneer luiwammes, we willen de deur uit!
11.27 De flapdrol is er eindelijk
11.32 Flapdrol is weer weg om ‘iets te halen’.
12.00 Flappie is weer terug
12.07 De shoarmaboer is weer weg. Dit keer voorgoed..
12.09 Ook vandaag gaan we niet bakken in de zon maar even winkelen in Oxford Street (na de verhalen van Inge en mij was Bos toch wat jaloers geworden op onze winkel).

Deze straat vormde maandag 12 mei het toneel van een dodelijke steekpartij. Deze steekpartij vond plaats midden op de dag en bevond zich pal naast de Macdonalds, waar wij al twee keer gegeten hadden! ( De neergestoken man, kwam ook uit de Mac) Dusja Londen is momenteel de crimecity van de wereld!

13.13 Aankomst Marble Arch.
13.19 Aankomst super winkel.
14.21 Komen we weer naar buiten, met volle tas. Bos is helemaal uitgelaten over de winkel! Maar baalt wel dat de Engelsen zo dik zijn en alle broeken dus te groot zijn voor zijn billetjes.
15.00 Lekker chillen in het park! Laat de zon maar komen!
15.30 – 16.15 Er worden nog wat andere winkeltjes bezocht, maar het kan niet tipppen aan de Primark. Dus gaan we weer naar huis toe.

• 13 Mei 2008 - 19:48

Daddy Cool:

Dinsdag 13 mei. Inderdaad ja, pa en ma komen morgen, maar om daarvoor eerst nog maar even alle bezienswaardigheden bezocht te hebben zodat we daar met hen niet meer naar toe hoeven ... Kinderen toch, hebben we jullie zo opgevoed?

Maar goed, jullie hebben Oxford Street gehad, the Tower-bridge, the City-hall, the Mac. Nou, dan blijven nog over om met ons te doen: the British Museum,, Freud Museum, St. Pauls Cathedral, Museum of Garden History, St. Martin-in-the-Fields, National Army Museum, National Gallery, and so on, and so on ... Jullie zien wel, we kunnen nog dagen en dagen gaan vullen. Tenzij ... jullie andere ideeën hebben over ons verblijf.

We zijn er op tijd in ieder geval, want we gaan tijd te kort komen. We hopen overigens wel dat er nog net tijd over is om ook aan het culinaire deel van Londen letterlijk en figuurlijk te mogen snoepen, en uiteraard een pub te mogen bezichtigen. Na al het Belgisch bier is een Pint of Pale-ale hoogstwaarschijnlijk een welkome afwisseling. We zien dat overigens vol vertrouwen tegemoed.

See you tomorrow.

Greetings from Rosetown.

• 14 Mei 2008 - 06:26

Yvonne:

Lekker cultureel weekendje dus gehad!;) En hier boven te lezen ga je deze week nog meer cultureels bekijken;) Veel plezier er mee!! x