Wereldreis! - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu Wereldreis! - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu

Wereldreis!

Door: Esther en Jordi

Blijf op de hoogte en volg Esther & Jordi

04 Oktober 2012 | Nederland, Roosendaal

Hooi,

Wij, Esther en Jordi, zijn er helemaal klaar voor om samen 2,5 maand op reis te gaan. Via deze weblog houden we jullie op de hoogte van onze belevenissen.

Inmiddels zijn onze koffers gepakt, al zullen we ze wel weer opnieuw moeten pakken om onder het toegestane gewicht te komen... De woordenboeken hebben we in ieder geval maar thuisgelaten. Rest ons niets anders om de vissen een goed onderkomen te geven voor de komende weken.

Wij hopen dat jullie onze blog met veel plezier zullen volgen en dat wij minstens evenveel plezier zullen hebben in de reis :)

Alvast een citaat om ons Engels te oefenen ;-) ‘If you want to travel quickly, go alone; if you want to travel far, go together.’

Groetjes Esther & Jordi

Ps: Ons skypeadres is estherjordi2012.

  • 04 Oktober 2012 - 18:55

    Kees Vd Aarssen:

    Ik blijf erbij, uit ouderlijke overwegingen moet ik eigenlijk zeggen dat het misschien toch beter was om niet gegaan te hebben, maar je gelijk volop je maatschappelijke carrière te storten. Dit zegt mijn verstand.

    Maar mijn hart zegt, groot gelijk dat julie het zo doen, misschien had ik het zelfde wel gedaan als ik in jullie schoenen stond.

    We vertrouwen erop dat jullie ontzettend veel (reis)ervaringen op gaan doen. Niet alleen cultuur snuiven en van de omgeving genieten, maar geniet er ook van om andere mensen te ontmoeten, met een andere kleur, in een andere omgeving, met een andere taal. Leer ervan en ontdek dat we meer gelijk zijn dan dat we verschillen in deze wereld.

    Om dan ook maar met een citaat te beginnen dit blog:

    See the world, and discover that there's no place like Roosendaal ....

    Een ontzettend fijne en leerzame reis toegewenst en dat het een onvergetelijke ervaring mag worden waar je een levenlang plezier van zult gaan hebben.

    Goeie reis!!!


  • 05 Oktober 2012 - 14:26

    Leon:

    Heeeeej luitjes!

    Heel veel plezier en we gaan jullie volgen!

    Groetjes Leon en linda

  • 05 Oktober 2012 - 16:57

    Kees:

    Hoi allen,

    ze zijn veilig afgezet op Schiphol. Iets over vier het bed uit want tja, het blijven toch je kinderen .... Terwijl de regen met bakken naar beneden kwam, het vliegtuig in en op weg naar zonnigere oorden. Jaloers? Ach, wij houden wel van het Hollandse weer .... grrrr :(

    Gaan ze ons op de hoogte houden? Gaan ze heimwee krijgen? Vooruit dan, om alvast hun gevoel te omschrijven:

    Een muts op m'n hoofd
    M'n kraag staat omhoog
    't is hier ijskoud
    Maar gelukkig wel droog
    De dagen zijn kort hier
    De nacht begint vroeg
    De mensen zijn stug en d'r is maar een kroeg
    Als ik naar m'n hotel loop, na een donkere dag
    Dan voel ik m'n huissleutel diep in m'n zak

    Refr.
    En ik loop hier alleen in een te stille stad
    Ik heb eigenlijk nooit last van heimwee gehad
    Maar de mensen ze slapen, de wereld gaat dicht
    En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht

    Ik mis hier de warmte van een dorpscafe
    De aanspraak van mensen met een zachte 'g'
    Ik mis zelfs 't zeiken op alles om niets
    Was men maar op brabant zo trots als een fries
    In 't zuiden vol zon, woon ik samen met jou
    't is daarom dat ik zo van Brabanders hou

    Refr.
    Ik loop hier alleen in een te stille stad
    Ik heb eigenlijk nooit last van heimwee gehad
    Maar de mensen ze slapen, de wereld gaat dicht
    En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht

    De Peel, en de Kempen en de Meijerij
    Maar 't mooiste aan Brabant ben jij , dat ben jij
    Ik loop hier alleen in een te stille stad
    Ik heb eigenlijk nooit last van heimwee gehad
    Maar de mensen ze slapen, de wereld gaat dicht
    En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht ...

    See you later ...
    Daddy

  • 07 Oktober 2012 - 12:01

    Henk:

    Hoi Esther en Jordi,

    Ik wens jullie een bijzondere mooie reis toe en kijk met interesse uit naar jullie verslagen en foto's.
    En voor Jorid: Vanmiddag 2 wedstrijden. Eerst Ajax kijken en dan gaan zitten voor mijn cluppie Feyenoord die uit in Groningen vast 3 punten gaat pakken.

    Al het goed toegewenst, groet Henk

  • 07 Oktober 2012 - 19:03

    Sabine:

    Hey Esther en Jordi,

    Eindelijk is het dan zover... na maandenlange voorbereidingen kan nu het grote genieten beginnen!

    Ondertussen zit de eerste lange vlucht er alweer op en hebben jullie ook met de auto al een paar honderd kilometer afgelegd. Ben erg benieuwd hoe het gegaan is en wat de eerste indruk van Amerika is!

    Heel veel plezier samen!

    (Jaloerse) groetjes van Sabine

  • 07 Oktober 2012 - 22:25

    Annemieke En Leo:

    We zijn ontzettend benieuwd hoe de eerste dagen in de States zijn bevallen. Bedenk me nu dat jullie middenin de verkiezingskoorts zijn aanbeland. Have fun!! En waar blijven die foto's op Santa Monica Boulevard???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther & Jordi

Hooi, Wij, Esther en Jordi, gaan 3.5 maand stage lopen in Londen bij Ford Motors. Via deze weblog houden we jullie op de hoogte van onze belevenissen. Groetjes!

Actief sinds 22 Maart 2008
Verslag gelezen: 946
Totaal aantal bezoekers 41098

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 05 Oktober 2012

Wereldreis!

30 Maart 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: