Hippie way of driving at New Sealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu Hippie way of driving at New Sealand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu

Hippie way of driving at New Sealand!

Blijf op de hoogte en volg Esther & Jordi

24 November 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een nachtvlucht, waar we om 2 uur in de ochtend ons ontbijt kregen voorgeschoteld, zijn we zoals bekend veilig geland om half 6 in de ochtend. Dankzij het vrienden 'netwerk' van Leo en Annemiek (mijn oom en tante) stonden 2 lieve mensen ( Don and Elrose) ons op te wachten om ons vervolgens bij hun riante huis af te zetten. Alhier mochten wij het huis als de onze beschouwen en gingen zij, zoals de meeste van ons, gewoon een dagje werken. Heerlijk om niet te hoeven werken. Na werktijd werden we zelfs mee uit eten genomen en tot onze grote verbazing zette Don zijn eigen meegebrachte wijn op tafel. En gezien zijn huis, had hij toch geen gebrek aan geld dachten wij zo! ;-) Gelukkigerwijs hoefden wij niet met plaatsvervangende schaamte te eten, want het blijkt een gewoonte van de Nieuw Zeelander te zijn zo bleek. Na nog een local sightseeing tour te hebben gehad en prima geslapen te hebben was het tijd om op eigen benen Nieuw Zeeland te gaan ontdekken met onze Hippie Camper. Don en Elrose, thanks again!

Onze Hippie Camper, een look a like van het klusbusje van mijn opa blijkt redelijk geschikt te zijn om in te slapen. Echter dient concentratie redelijk vereist te zijn tijdens het rijden, aangezien een iets te hard genomen bocht waarschijnlijk een zijwaartse buikschuiver betekend voor onze camper. Daarnaast slurpt hij meer benzine dan dat een alcoholist gemiddeld wegdrinkt op een goede stapavond. Zelfs na navraag gedaan te hebben blijkt dit nog normaal te zijn ook. Oftewel rustig aan en enkel indien nodig begeven we ons als ware linksrij fanaten op de weg!

Onze eerste trip was noordwaarts met als bestemming The Bay of Islands, een plaats met veel water en veel eilandjes. Na een hoop slingerwegen en een nacht in Orewa te hebben doorgebracht kwamen we eindelijk in de namiddag aan op de plaats van bestemming waar het nog bewolkt was ook. Want na 45 dagen zon en +- 25 graden bracht dit zogenaamde subtropische noordereilandland ons weer terug op aarde met een gemiddelde van 15 - 20 graden ;-)! Hier hebben we nog wat rondgekeken om vervolgens met een waterval op de achtergrond in slaap te vallen :-).

Toen we op tijd wakker waren was het tijd om met de Ferry naar het plaatsje Russel te gaan, want dat moest volgens de boekjes absoluut gezien worden. Maar echt waar, elke niet echte cultuurliefhebbende mens kan dit plaatsje volgens ons gewoon overslaan. Zodoende zaten we dan ook weer binnen een uur op het bootje terug naar Paihia ( 10 min varen).

Echter kregen we helaas nog zeer vervelend nieuws te horen, omdat oma dichtbij (de moeder van Esthers moeder) die nacht was overleden. En dan voelt het ineens wel erg ver weg om aan de andere kant van de wereld te zitten. Ik (Esther) vond het natuurlijk niet leuk dat we niet bij de begrafenis konden zijn. Daarom hebben we een rondrit door half Nieuw Zeeland gemaakt, voordat we een kerk hadden gevonden die ook nog open was, zodat we toch nog iets voor mijn lieve oma konden doen.

Na de Bay of Islands ging onze weg weer terug naar het bruisende Auckland. Zoals gezegd, Auckland is een leuke stad met prima zee uitzichten en gezellige barretjes! Maar het leukste van deze dag was toch absoluut de kennismaking met alweer een vriendin (Christel en haar dochter Annika) uit het vriendennetwerk van Leo en Annemieke. Want andermaal werden we mee uiteten genomen en kregen we een hoop tips en tricks van hen. Maar echt, wat een leuke en zeer gastvrije mensen! :-) En om de avond in stijl af te sluiten hebben we met z'n 2 en nog even een pintje in Downtown Auckland gedronken.

Na Auckland vaarwel te hebben gezegd was het tijd voor rotte eierenlucht. Want wie wil nou niet in zijn vakantie die lucht inademen. Na alweer een enerverende rit en een kappersbezoek, welke weer niet kon tippen aan Maaikes knipkwaliteiten, kwamen we aan het eind van de middag aan in Rotorua. Een stad vol geisers en borrelende modderpoelen, welke absoluut de moeite waard zijn om te zien en uit te proberen. Want alhier hebben we de Polynesian Spa bezocht waar we lekker in de warme baden hebben gechillt van 36 tot 42 graden en ons 6 jarig bestaan als stelletje hebben gevierd ;-)

Na de warmwater baden te hebben ervaren was het de dag erop tijd om Japannertje te spelen en heel wat fotootjes te maken in Whakarewarewa. Een mooi scrabble woord dachten wij zo! Hier spoot de ene na de andere geiser de lucht in en borrelde de modder onverminderd door. Tevens werd hier de Haka dans uitgevoerd, zoals op YouTube zeer zeker de moeite waard is om te bekijken als het rugby elftal van Nieuw Zeeland deze uitvoert!

Na onze Kodak momentjes aldaar was het weer tijd om onze rol als toerist aan de nemen om met een tussenstop bij de Huka Falls aan te komen in Taupo. Niet wetende dat morgen, zo bleek na rondvraag vandaag, een heus wielerfestijn blijkt te zijn. De stad is op de campinggrounds na dan ook zowat volgeboekt. Wellicht is het gezien het enthousiasme van alle mensen hier de moeite waard om als Rabobank zijnde dit plaatsje toch maar te gaan sponsoren.

Hopelijk zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Helaas is de wielerwedstrijd nu al aan de gang voor degene die hem via de livestream wilde volgen, want bij de Macdonalds hebben ze data limieten van 50 mb per dag en helaas hadden we deze al verbruikt voor het schrijven van dit verslag!

Groetjes Esther en Jordi

• 24 November 2012 - 09:51

Inge:

Met zo'n busje kan het gewoon ook niet misgaan, super vet :D

• 24 November 2012 - 11:37

Moeke:

Na deze verdrietige week pakken we langzaam de draad weer op en heb ik jullie laatste twee uitgebreide verhalen gelezen. Gelukkig gaat het prima met jullie, zelfs de zes jaar gehaald en nu nog vier weken samen in een busje overleven, dan kan de relatie niet meer stuk. Wel wat weinig foto's en dan ook nog zonder Essie en Bossie er op. Volgens mij liggen jullie nog steeds op schema, hou het stuur recht, maar rij wel links van de weg. Liefs moeke

• 24 November 2012 - 13:13

Sabine:

Wat een geweldige ervaringen weer! Het bruisende LA, de zonnige Cook eilanden en nu weer Nieuw-Zeeland... Het is onmogelijk om op alles te reageren zonder dat jullie de 50mB bij de volgende Mac helemaal nodig hebben om onze reacties te lezen. In ieder geval weer goed om te lezen dat jullie nog steeds volop genieten!

Gefeliciteerd met jullie 6-jarig jubileum!

Groetjes, Sabine

PS Goed naar moeke luisteren he ;-)

• 24 November 2012 - 17:38

Pa:

Nes, Bos,

Proficiat met jullie mijlpaal. Wel realistisch blijven: na 7 vette jaren, komen de 7 magere ... Maar zoals moeke zegt, als je 4 weken in zo'n busje samen vol kunt houden, dan dan hoeven jullie je voor de toekomst absoluut geen zorgen te maken. Trouwens, Bos heeft een racefiets gekocht en er is niks beters voor een relatie dan een racefiets ... (vind ik, maar moeke denkt daar anders over).

Doet me trouwens goed om te zien dat er een lichte trek naar de wielersport is. Niet gek, zolang Ajax zo belabbert blijft spelen. Maar om nu daarvoor helemaal voor naar Nieuw Zeeland te trekken?

Blijf goed daar van die fijne mensen ontmoeten. Zie je wel dat zo'n reis als jullie toch heel goed is. Is er iets mooiers dan nieuwe dingen ontdekken, nieuwe mensen leren kennen en zien dat mensen meer gelijk zijn aan elkaar dan dat ze verschillen? Zouden ze in Syrie en in de Gaze ook eens moeten gaan snappen.

See you later alligator.
    Daddy

• 24 November 2012 - 18:08

Pa Bos:

Hoi Esther /Jordi,,

Die bus is prachtig om te zien, jammer van het verbruik, tenzij de benzineprijs meevalt ?!

Jullie Renault doet het prima, van de week even een stukje gereden en volgens mij alles goed aan de Maisberg !

Stuur je nog wel een mail Jordi, het reisverhaal is weer Leuk geschreven en jullie reis een belevenis voor het Leven !

Leuke Reis verder !!!

Pa Bos

• 24 November 2012 - 18:11

Edwin En Anieck:

He jordi en esther,

Gecondoleerd met oma, dat is helaas minder nieuws!
    Verder hebben jullie het goed maar je zin lezen we wel:-)!

Jullie hebben echt precies dezelfde camper als ons:-)! Echt lachen!
    Hopelijk hebben jullie het bed wel de eerste dag snel in elkaar gekregen-;)!

Veel plezier verder!!

Groeten uit het regenachtige zevenbergen!

• 25 November 2012 - 12:57

Tante Corry:

Hoi Esther en Jordy

Het was weer kei gezellig om jullie verslagen te lezen laat toch wel een iets jaloerse tante weten. Maar jong en dan kun je wat.
    Ik wens jullie nog veel plezier en blijf nog zeker van zulke verslagen schrijven en later in Nederland in boekvorm te verkrijgen?
    Lieve groetjes vanuit een zeer stormachtig Nederland maar gelukkig wel droog op dit moment.Op naar Sinterklaas want die komt in het dorp en ik heb een waslijst aan verlangens wat ik door moet geven!!!!!!!!!!!
    Doei doei
    Tante Corry

• 26 November 2012 - 01:58

Annemieke:

Tijdens m'm nachtdienst even tijd om jullie verhalen te lezen. Verdrietig hoor, dat je oma net nu is overleden, Esther. Kan me een beetje voorstellen hoe je je voelt.... Wij waren in ieder geval blij dat we weer in NL woonden toen Anita ziek werd. Want dan wil je toch bij elkaar zijn he?
    Fijn om te lezen dat onze vrienden jullie niet teleurgesteld hebben en dan moeten jullie nog naar Ewout en Liesbeth. Het is fijn om vrienden aan de andere kant van de wereld te hebben, behalve als je ze mist, hahaha! Jullie camper ziet er in ieder geval leuk uit en dat is ook wat waard, toch? Nog gefeliciteerd met jullie 6-jarig jubileum! Wens julllie nog veel mooi weer en mooie indrukken, maar dat gaat vast lukken. Knuffels alvast voor Ewout, Liesbeth en de boys! X Miek

• 27 November 2012 - 15:31

Yvonne:

Ha Es en Jordi!

Gecondoleerd met je oma.. Vervelend nieuws zeg.
    De verhalen verder klinken goed, en dat busje is echt geweldig jaa!

Ben benieuwd wat jullie nog meer voor moois gaan zien daar!

Liefs Yvonne!

PS gefeliciteerd met de zes jaar!!

• 02 December 2012 - 21:00

Hans & Corine:

Heeee Jordi en Esther!

Allereerst even een reactie op het minder fijne nieuws: gecondoleerd met oma.

Aangezien wij het de afgelopen weken enorm druk hadden met onze verhuizing en de restanten daarvan (dozen opruimen, spullen opruimen, ophangen e.d.) hadden we nogal wat in te halen, dus al jullie stukken vandaag in 1 keer gelezen. Leuk om al die verhalen te lezen, zo te zien hebben jullie het enorm naar je zin!

Leuke verhalen en leuke foto's, gaaf campeerbusje ook!

Geniet er van en tot snel!

Groeten vanuit een koud Dordrecht!

Hans en Corine

P.S.: Ik zal morgen ff je kaartje voor FC Dordt-AZ kopen bos!