Stilte voor de storm - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu Stilte voor de storm - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu

Stilte voor de storm

Blijf op de hoogte en volg Esther & Jordi

30 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Waarschijnlijk zullen jullie denken gezien de titel denken, Orkaan Sandy veroorzaakt toch alleen schade aan de Oostkust? Dat klopt, gelukkig hebben wij er aan de West kust absoluut geen last van, maar de afgelopen dagen hebben wij het wat rustiger aan gedaan, om vanaf morgen tot en met zondag als een wervelwind door Los Angeles te gaan! Bij deze dus een terugblik van de afgelopen dagen!

Na te hebben gefitnesst op de 1e dag in Phoenix hadden wij op de 2e dag besloten om naar een shoppingmall te gaan. Prima idee, alleen lastig als je koffers het maximum gewicht al hebben bereikt qua kilo's voor de komende vluchten. Hoewel de Amerikanen andermaal alleraardigst zijn, hebben ze maling aan dieren zo leek het in shoppingmall. In de dierenwinkel lagen hondjes als ware kledingpoppen achter de etalages opgesteld. Na dit te hebben verwerkt hadden wij toch wel een pizza verdiend savonds dachten wij zo (tip van onze Lonely Planet) Bij aankomst bleken we echter in een wachtrij te moeten plaatsnemen waar de Efteling in het hoogseizoen jaloers op zou zijn. Dus werd het een Mexicaans tentje bij ons hotel om de hoek, waarbij we door de obers werden uitgelachen omdat we werkelijk niks van de menukaart begrepen qua gerechten, om vervolgens vroeg te gaan slapen om de volgende dag naar Joshua Tree te gaan.

Na een autorit van 5 uur kwamen we dan eindelijk aan in het minder bekende nationale park Joshua Tree. Prima park en best grappige boompjes, welke de naam aan de mormonen te danken te hebben. En voor de echt geïnteresseerde onder ons, de Joshua trees verliezen nimmer hun bladeren. Als de bladeren dood gaan blijven ze aan de boom vastplakken als het ware. Na het park te hebben bezocht zijn we doorgereden naar Palm Springs, een rijkelui's stadje, waar wij als Jan modaal prima hebben geslapen.

Omdat wij 2 dagen bleven in Palm Springs zouden wij het de 1e dag rustig aan kunnen doen en lekker aan het zwembad kunnen gaan liggen, want ja het was zoals elke dag toch weer een graad of 25! Maar ipv te gaan zwemmen hadden wij voor de Indian Canyons gekozen, een park, waar zelfs de nationale parkenkaart niet geldig was en wij dus gewoon entree voor moesten betalen.

Een park wat ook weer prima toen doen was, en welke je soms het idee gaf alsof je midden in de jungle liep. Erg leuk! Vooral ook omdat er een gedeelte met riviertjes bergafwaarts waren, welke je met stenen van richting kon veranderen. Baldadigheid om een goede manier dachten wij zo, aangezien wij toch weer nieuwe ecosystemen gecreëerd hebben ;-)

De dag na ons parkbezoek was het tijd voor San Diego! De dag begon wat minder met het gelijke spel van Ajax, maar we zijn toch veilig aangekomen, om vervolgens een beetje te luieren. Wantja na bijna 3 weken inspanning was het voor ons toch ook even tijd om een ' weekend' gevoel te hebben, om vervolgens the day after San Diego downtown te kunnen bezoeken.

San Diego downtown begon met een bezoekje aan de old town, een look a like Mexicaans dorpje in Western style. Daarna dachten wij een mooie pier te gaan bezoeken in Mission bay a la Fisherman's Wharf in San Fransico, maar het was enkel een pier met vakantiehuisjes erop. Maar met goede moed vertrokken we vervolgens naar de Boulevard om toch een beetje van het strand te gaan genieten. Na een half uurtje gezond te hebben konden wij als cultuurbarbaren natuurlijk San Diego niet verlaten zonder de bekende shoppingmall Horton Plaza en Gaslamp Quarter te hebben bezocht. Helaas bleek het niet echt druk te zijn aldaar, dus na wat Kodak momentjes en een Fish and Chips maaltijdje zijn we op tijd naar bed gegaan.

Vandaag hebben we na lang zoeken een betaalbaar motelletje gevonden voor de komende 4 dagen voor Los Angeles! Want dit weekend blijkt er wat belangrijks te zijn in Los Angeles, waardoor alles 2x zo duur is, dus nu moeten wij de komende dagen maar wat verder rijden naar Hollywood, Beverly Hills, Venice Beach en ga zo maar door. Al vinden wij dat niet zo'n probleem voor deze hotspots ... ;-)

Groetjes Es and Bos!

• 31 Oktober 2012 - 07:59

Leon:

Snel reageren dan ben ik de eerste :-)

Leuke verhalen weer van jullie. Ziet er allemaal weer goed uit!
    Wat is erbuiten weekend te doen in La? Misschien kom ik dan ook nog ff langs ;-)

Tip, neem een rondleiding tour door La, met eigen auto super druk en hectisch.

Veel plezier nog de laatste dagen in Amerika.

Hoooooooooi

• 31 Oktober 2012 - 18:18

Moeke:

Jeetje jullie worden nog echte natuurliefhebbers. Hoewel ik de shoppingwall ook een paar keer voorbij zag komen. Maar als de koffers al vol zijn, kan je wellicht beter de verleidingen weerstaan. Hopelijk komt Sandy niet helemaal aan de westkust uit en kan je nog lekker van de laatste dagen U.S genieten.

Geniet ze , moeke

• 31 Oktober 2012 - 19:12

Kees:

Hoi Nes, Bos,

Kreeg een heel hoog cowboy-gevoel bij de plaatjes. Trouwens die ene foto Nes, jij naast die totem, ik zag pas bij de 2e keer dat jij links stond ... ;)

Hé Bos, kop op hoor, Feyenoord heeft ook gelijkgespeeld ...

Joshua Tree, weer wat geleerd, dat het een park is. Is een wereldberoemde cd/lp van U2, in de lijste van de 100 meestverkochte cd's ooit. Ik had me al vaker afgevraagd waar die naam vandaan kwam, maar nu weten we het met z'n allen. Nu nog naar de andere cd gaan zoeken waar die naam ook weer vandaan komt: Hotel California.

Hoezo is het leven daar duur? Ik zou maar even daar blijven, want hier zijn de nieuwe regeringsplannen duidelijk. We zitten straks allemaal aan de Fish and Chips omdat het bieflapje wel erg duur gaat worden. En wat erger is: de alcohol ook fors duurder ....

Veel plezier in Beverly Hills en LA de komende dagen. Hopelijk dat jullie iets meekrijgen van de verkiezingskoorts daar en ons er iets over kunnen vertellen.

See you later aligator ...
    Daddy

• 31 Oktober 2012 - 21:25

Pa Bos:

Ha die Esther en Jordi,

Goed weer een berichtje te lezen en nog steeds in - the dessert - begrijp ik daar in Phoemix en San Diego de beroemde steden uit Het Wilde Westen.

Maar Palm Springs op de Sunset - boulevard is toch wel eens leuk om te zien waar " de grooten der aarde " wonen toch ?!
    Zo'n mooie Bentley cabrio b.v !!!

Hoe dan ook leuke dagen in L.A. zoals dat heet en hoe meer berichtjes hoe leuker als het kan , ook de foto's zijn weer leuk.
    Zijn jullie er al lang genoeg om mee te kunnen stemmen ?! ( Yes we can )

Pa Bos

• 31 Oktober 2012 - 21:25

Pa Bos:

Ha die Esther en Jordi,

Zo'n mooie Bentley cabrio b.v !!!

Zijn jullie er al lang genoeg om mee te kunnen stemmen ?! ( Yes we can )

Pa Bos

• 01 November 2012 - 16:00

Birgit:

Heey!

Ziet er nog altijd goed uit jongens! Ben helemaal jaloers!
    Ook al weer benieuwd naar het volgende verhaal en de foto's natuurlijk. LA, wow!!

Geniet ze nog daar in de USA!!

X

• 01 November 2012 - 22:50

Karen:

Hooii es & bos,

Las is nou dat jullie medelijden hadden met de hondjes? Ongelofelijk dat jullie je naast ware natuurliefhebbers ook nog eens blijken te ontpoppen tot echte dierenvrienden! Wie had dat gedacht;)

Verder is het misschien een idee om het onderste deel van de afritsbroek achter te laten, aangezien het toch heel warm is daar, zodat je weer wat ruimte hebt voor nieuwe aanwinsten? Bereikt de handigheid van die broek toch weer een heel nieuw level he!:)

Heeel veel plezier de komende dagen in LA, ik kijk uit naar de foto's en verhalen!

Karen

• 02 November 2012 - 17:55

Opa En Oma:

zo weer even met jullie in gedachten mee op reis geweest.geweldig wat jullie allemaal zien
    en wij hier in het suffe barendrecht mee kunnen genieten.
    esther en jordi nog een heel fijne tijd en wij blijven jullie volgen.
    groetjes van opa en oma.

• 02 November 2012 - 17:55

Opa En Oma:

en wij hier in het suffe barendrecht mee kunnen genieten.
    esther en jordi nog een heel fijne tijd en wij blijven jullie volgen.
    groetjes van opa en oma.

• 02 November 2012 - 22:49

Sabine:

Hey Es en Bos,

Ziet er weer puik uit allemaal! Jullie komen straks nog terug als echte boomknuffelaars...

Leuk die gaslampen. Lekker retro na die hoogspanningsmasten van de vorige keer! En ik zie dat ook planking weer helemaal terug is. :)

Hebben jullie die tequila cake trouwens nog geproefd? Steef heeft laatst een mojitotaart gebakken. Die smaakte prima!

Groetjes, Sabine

• 02 November 2012 - 22:49

Sabine:

Hey Es en Bos,

Groetjes, Sabine

• 04 November 2012 - 23:49

Annemieke:

Hey daar!
    Wat leuk dat jullie ons, zielige achterblijvers, zo braaf op de hoogte houden. Echt erg leuk om alles te lezen en de foto's te zien! Smachten jullie al naar een bruine boterham met kaas en een kroket? In NZ heb je hier en daar NL winkels en kun je dat soort dingen even bijtanken;-) Veel plezier nog samen! XMiek

• 06 November 2012 - 17:50

Kees Vd Aarssen:

BELANGRIJK VOOR ALLE VOLGERS !!!

Esther en Jordi zijn dinsdagmorgen 6 november, veilig op de Cook Eilanden aangekomen in Ratotonga. We hebben telefonisch contact gehad via de vaste lijn van hun verblijf. Er is helaas GEEN INTERNET en GEEN MOBIELE TELEFONIE op dit eiland!!

Ze blijven er een dag of tien. Tot vrijdag 16 november komen er daarom GEEN berichten meer op dit blog en zijn er ook geen sms'jes te verwachten, Whatsapp's enz.

Voor hen dus echt een week afzondering op dit Bounty-eiland. Hopelijk kunnen we ze daarna weer volop gaan volgen in Nieuw-Zeeland.

Kees vd Aarssen, vader van Esther