Survival! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu Survival! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu

Survival!

Door: Es and Bos

Blijf op de hoogte en volg Esther & Jordi

15 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Na een 3 tal dagen genoten te hebben in San Francisco was het tijd om de drukte achter ons te laten en terug te gaan naar de basis. Oftewel het bezoeken van de nationale parken Yosemite en Death Valley. Gelukkigerwijs konden wij onze 4 uur durende trip in onze eigen auto volbrengen, want onze auto stond gelukkig nog in de valet parking. Let wel, wij hadden enkel 1 geel bonnetje om te bewijzen dat het onze auto was.

Toen wij eindelijk aankwamen in Yosemite ( it's just a forrest, aldus de receptionist van ons hotel in SF) was onze 'house keeping unit' een veredelde tent met een hoop minder fijne ventilatiegaten, zo bleek snachts ;-) Tevens stond er naast onze tent een ijzeren kist om als ons eten in op te bergen, aangezien een eventueel langs lopende beer ons dan niet zou verslinden! Na nog een aantal wasberen en eekhorentjes te hebben begroet hebben we savonds een hapje gegeten in Curry Village. Het dorpje wat bekend is geworden door de uitbraak van het hantavirus in tenten.

Na een behoorlijk koude nacht hebben we alle tips en tricks van Bear Grylls in de praktijk gebracht. Bear Grylls is the Ultimate Survival dude van Discovery Channel. Om 8 uur sochtens begonnen we aan de beklimming van de Vernall Fall, de enige nog 'levende' waterval in deze tijd van het jaar. Al klauterend over rotsen kwamen we na 3 uur aan bij de waterval. Echt heel gaaf! Ondertussen was het ook gaan regenen, waardoor wij, verstandig als we zijn, geen nieuwe berg meer hebben beklommen maar met de auto direct zijn doorgereden naar het Glacier Point. Een mooi paparazzi punt en een goed punt om gedag te zeggen tegen de bomen!

De weg naar Death Valley duurde vervolgens een uurtje of 5, aangezien we veel ravijnen moesten omzeilen. De uitzichten gedurende deze rit mochten er overigens best wezen! Eenmaal aangekomen in Death Valley bleek de regenbui ons blijkbaar te hebben gevolgd, want de wegen naar alle hotspots bleken te zijn afgezet vanwege kleine overstromingen. Een flinke domper dus. Na geslapen te hebben net buiten het park, bleek de zon zijn werk te hebben gedaan en waren de wegen weer begaanbaar! Met een graad of 30 hebben we vervolgens de Golden Canyon Trial, het Zabriski Point en natuurlijk het Bad Water Point bezocht! Absoluut de moeite waard! Maar aan alle natuur komt een einde, dus op naar Las Vegas. Hier zijn wij inmiddels aangekomen en we gaan vanavond genieten in het Venetian Hotel!

We keep you posted!

Es & Bos

• 15 Oktober 2012 - 09:23

Barbara En Robin:

Jeetje wat klinkt dat allemaal goed! Geniet ervan!

• 15 Oktober 2012 - 11:18

Pa Bos:

Hoi Ester/Jordi,

Prachtige ervaringen weer en leuk geschreven !
    Op naar Las Vegas misschien als je een gokje waagt ook nog per privé jet verder toeren.
    Dan kan je nog meer zien in de tijd die juliie nog hebben.

Groetjes,
    Pa

• 15 Oktober 2012 - 11:22

Moeke:

Denken wij dat we heel wat mee hebben gemaakt in Praag, valt het gelijk weer in het niet bij jullie. Ons onderkomen zag er heel anders uit. Misschien komen de wandelkilometers in de buurt. Het doet me goed dat jullie zulke natuurliefhebbers zijn geworden en zelfs bij Bambi te zien zijn. En dat je om je zout denkt, vergeet ook je fruit niet! Dit weekend gehoord dat het kan onweren en regenen in het Venetian Hotel, klopt dat? Heeft Jordi's verjaardag (hiep, hiep, hoera!) in Las Vegas ook iets opgeleverd of alleen geld gekost? Veel plezier nog, moeke

• 15 Oktober 2012 - 14:07

Toos Van As:

Hee Esther en Jordi.

Ook ik vind het heeeel leuk om jullie reis een beetje te volgen. Jullie hebben al het een en ander ondernomen lees ik wel. Echt gaaf,vet en noem het maar op allemaal. Ga het allemaal beleven. Ik volg jullie wel.

Groetjes tante Toos

• 15 Oktober 2012 - 14:26

Rien Ruijten:

Hoj Esther & Jordy,

Fantastisch dat jullie dit allemaal meemaken. Je zou er haast jaloers van worden. In een verloren ogenblik lezen we alles over jullie belevenissen in den vreemde. Doe ze daar de groeten uit Kruisland, daar zitten ze vast op te wachten. Wij wensen jullie verschrikkelijk veel plezier op deze zeer wonderbaarlijke reis. Groetjes en tot ziens. Oom Rien & tante Marion

• 15 Oktober 2012 - 18:37

Kees:

Hij is leuk Esther, 'Happy Nes' ....

Wij begonnen ons al zorgen te maken, al een dag of vijf niets gehoord. Maar vooruit, vroeger hadden ze helemaal geen internet of Whatsapp, en toen ging het ook allemaal. Maar ja, we zijn verwend geraakt in deze moderne tijd.

Vergeet niet om de Hooverdam te bezichtigen. Ligt bij Las Vegas en niet bij Los Angeles zo we nog op tijd konden vertellen aan jullie. Plan was om met de studam elektriciteit te maken voor Los Angeles dat 500 mijl verderop ligt, maar er groeide zo'n grote stad omheen om de bouwvakkers vertier te bezorgen (drank, gokken, vrouwen...) dat Las Vegas nog meer elektriciteit is gaan verbruiken dan de stad waarvoor hij eigenlijk bedoeld was. Dus mochten jullie interessantje kiekjes kunnen maken van de elektriciteitsvoorziening .... (hahahaha, het blijft toch m'n werk hé ...)

Greetings
    Daddy

• 15 Oktober 2012 - 22:09

Leon En Linda:

Heeej es en bos!!!

Zo te zien komen jullie de dagen wel door daar!! En we moeten eerlijk bekennen dat jullie al meer cultuur hebben gesnoven dan wij hadden verwacht dat jullie over de gehele vakantie zouden doen ;) Dus goed bezig!! Hebben jullie je wel aan de snelheid gehouden onderweg naar Las Vegas, want je weet maar nooit wie er achter je rijd :P Veel plezier nog!!

Groetjes Leon en Linda

• 15 Oktober 2012 - 22:20

Inge:

Blij dat jullie het tentje en de beren hebben overleefd jongens! Waar Terschelling allemaal niet goed voor is geweest!
    Kijk nu al uit naar het volgende stukje :) !
    Liefs!

• 16 Oktober 2012 - 17:18

Yvonne:

Ha Esther en Jordi!!

Leuk om alle verhalen te lezen!! Goed bezig hoor, al die cultuur en natuur! Es..ik ben trots op je.. Kleine honden durf je niet om je heen te hebben, maar je hebt gewoon tussen beren, wasberen, eekhoorns en een hert geslapen en gelopen! Het moet niet gekker worden!

Veel plezier in Las Vegas!

X Yvonne

• 16 Oktober 2012 - 17:18

Yvonne:

Ha Esther en Jordi!!

Veel plezier in Las Vegas!

X Yvonne

• 16 Oktober 2012 - 19:34

Inge Ruijten:

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: it's awesome!!!
    Mooie kiekjes van een geweldige reis... tot nu toe al!
    Enjoy!!
    Grtjes, Inge

ps die Happy Nes snap ik nu ook, thanks nonkel ;-)

• 18 Oktober 2012 - 08:35

Jeroen :

Mooi dat de wijsheid omtrent zout ook wordt toegepast in the united states of america!
    Geniet ervan aldaar samen!
    Groet
    Jeroen

• 19 Oktober 2012 - 11:16

Pa Bos:

Ha die Esther en Jordi,

Las Vegas is inderdaad nog - geweldiger- geworden zo te zien, maar de ervaring is heel bijzonder !
    "the one arm'd man"automaat zoals die daar genoemd wordt, toch ? Heeft jullie geen fortuin opgeleverd wel weer hele leuke foto's !!

Een paar collega's lezen ook, verslagen kunnen er niet genoeg komen. Goeie Leuke Reis Verder !!

P.S.
    Mijn favoriet is Obama, stuur je nog een button en of cap op als je die tegen komt !

Groet, vanuit een zonnig Hollandje hier bijna 20 graden vandaag !

Pa Bos