SKYDIVING!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu SKYDIVING!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu

SKYDIVING!!

Blijf op de hoogte en volg Esther & Jordi

05 December 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zoals omschreven in onze vorige reisverslag ( Na zonneschijn komt regen) zijn wij in de enige echte waaghalzenstad van Nieuw Zeeland genaamd Queenstown de strijd met onze angst aangegaan! Uit tal van activiteiten, zoals bungeejumpen, wild waterrafting etc kozen wij voor de optie SKYDIVING!

De dag begon echter met het eten van beschimmeld brood, zo bleek na anderhalve boterham te hebben weggewerkt. Oftewel een slecht begin is het halve werk toch? Niet echt de start waar je op hoopt als je dezelfde dag nog je leven op het spel zet! Hierna hebben we ons ontbijt dan ook maar voortgezet bij de Subway!

Na het wegtikken van de tijd was het dan eindelijk half 2! Tijd om onze afscheidsbrieven te voorzien van NAW gegevens in geval van ... en met goede moed in een busje jumpen, welke ons naar de landingzone zou brengen!

Aangekomen bij de landingzone was er voor de angsthazen nog tijd om een toilet te bezoeken, maar wij waaghalzen liepen rechtstreeks door naar de ruimte om ons springpak aan te doen. Aldaar werden we als echte sterren geïnterviewd, aangezien we voor het combopack gekozen hadden, oftewel inclusief foto's en dvd voor het thuisfront.

Na een peptalk en wat uitleg over onze uitrusting, was het tijd om de hand te schudden van de mannen, welke zouden bepalen of wij na een half uurtje weer levend op de aardkorst zouden staan.

Inmiddels draaide de motor van ons vliegtuigje op volle toeren en was het tijd om in te stappen! Negen minuten later bevonden we ons op de gewenste hoogte van 9000 ft en was het tijd om vaarwel te zeggen tegen de veilig ogende ruimte van het vliegtuigje oftewel SHOWTIME!

Esther was per toeval de Lucky one welke als 1e het vielgtuig uitgekickt werd! Voor mij was dit een apart gezicht, aangezien ze voor mijn gevoel echt uit het vliegtuig gezogen werd om vervolgens met 200 km per uur te dalen. Hierna volgde ik haar met goede moed!

Hierna volgde enkel een ongelofelijke kick! Wat een belevenis! Naar beneden stortend met 200 kilometer per uur tussen de rotsen! Heerlijk!

Helaas ging het dalen voor ons gevoel veel te snel, aangezien we nadat de parachute eenmaal ontvouwd was na een minuut of 5 weer veilig met beide benen op de grond stonden. Echt waar, wij beiden wilden direct weer het luchtruim in!

En ouders wees gerust, als we weer uit een vliegtuig springen, dan lichten we jullie pas in als wij weer veilig geland zijn!

Ons SKYDIVING avontuur willen we graag wijs afsluiten, want zeg nou zelf, je leven op het spel zetten is best wijs ;-)!

I must not fear,
fear is the mind killer

Fear is the little death that brings
total obliteration

I will face my fear

I will permit it to pass over
and through me

And when is has gone past
I will turn the inner eye to see its path

Where the fear has gone

• 05 December 2012 - 08:48

Jeroen:

Super gaaf!!!

En jaloers ;)

Dat dan weer wel natuurlijk!

Geniet ze!

Gr
    Jeroen

• 05 December 2012 - 09:07

Barbara En Robin:

Waaaaaaaaaaaaaaaaah, wat zijn jullie gaaf! Super eng!

• 05 December 2012 - 13:47

Pa Bos:

HOI,

Weer een aparte ervaring, die je altijd bij zal blijven !
    Mooi !!!

• 05 December 2012 - 20:40

Inge Ruijten:

Wauw... wat een reis en wat een toffe dingen! (zou het overigens niet durven.... chapeau ;))

• 05 December 2012 - 20:40

Inge Ruijten:

• 05 December 2012 - 20:44

Moeke:

En zo komt alles weer op z'n pootjes terecht.

Wat een durfals zijn jullie.
    Moeke

• 06 December 2012 - 23:16

Yvonne:

Super vette foto's!!!!!

• 07 December 2012 - 19:02

Sabine:

Na al die prachtige natuur nu even een flinke adrenalinekick... vet man!

En fijn dat jullie wer veilig geland zijn! :) Nu kan moeke ook weer slapen.

• 08 December 2012 - 14:57

Leon En Linda:

Erg erg erg erg!

Super gaaf! Mooi landschap ook om op af te vallen!

Mochten jullie de volgende keer te pletter vallen, het tom- tommetje is van mij he ;-).
    Veel plezier nog. Hoooooooi

• 10 December 2012 - 07:58

Tante Corry:

Hoi Esther en Jordy

Nou zeg jullie durven nogal. Maar jullie moeten nog wel heeeeeeeeeeeeeel lang blijven leven om al de indrukken die jullie al opgedaan hebben en nog zeker op gaan doen te verwerken.Maar doet de gelegenheid zich voor dan zeker alles uit het leven halen wat er uit te halen valt. Als tanteke ben ik best wel trots hoe jullie deze reis beleven.
    Geniet nog van de laatste weekjes want jullie moeten er nog niet aan denken maar terug op Nederlandse bodem staat de harde wereld weer te wachten.Gewoon werken van 8 tot 5 en gewoon weer boodschappen doen en het huis poetsen , stamppot eten. Och gewoon nog even niet aan denken maar lekker genieten. Heel veel groetjes van Tante Corry

• 13 December 2012 - 10:23

Maaix:

Hahah stelletje uitslovers!
    Nee hoor just kiddin!

Supergaaf zeg dat jullie dit hebben gedaan!
    Nes, im a little bit shocked u just did this! :D
    Jullie hebben hem echt gerockt, en moeten jullie
    is zien wat een mooie foto's. Zo heb ik ze bij
    America's next top model nog nooit gezien.
    KIEK ZE GAON!!

Mooie verhalen zeg en nog gefeliciteerd met jullie
    6 jaar, zo zie je maar weer dat een andere cultuur
    nes misschien toch iets romantischer maakt, niet waar bos?
    Het is weer wat anders dan eten met TL licht haha.

Geniet nog van jullie laatste weekje!
    Love,
    your maaix