Cultuur snuiven in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu Cultuur snuiven in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu

Cultuur snuiven in San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Esther & Jordi

09 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo,

Allereerst bedankt voor al jullie leuke reacties! Als bedankje krijgen jullie gelijk weer een nieuw verhaal voorgeschoteld :)

Gisteren en vandaag hebben we alle hoogtepunten van San Francisco (SF) bezocht. Om te beginnen zijn we met een overvolle Cable Car naar de Golden gate bridge gegaan. Zelfs wij vonden deze brug nog best indrukwekkend doordat hij deels in de wolken lijkt te liggen. Vervolgens zijn we naar het Golden gate park gegaan. Daarna hebben we een traumatische ervaring opgelopen bij de Twin Peaks. Er zou een bus naar de top van deze twee bergen gaan, maar we kwamen maar geen bushalte tegen. Het kwam er dus op neer dat we uiteindelijk zelf naar boven zijn gelopen (en we hadden nog niet eens wandelschoenen aan). Al moeten we toegeven dat het uitzicht over SF wel heel gaaf was. Vervolgens bleek er ook geen bus terug te gaan, en moesten we de ellendige weg weer helemaal terug. Gelukkig hebben we zo wel onze Big Mac voor die dag verbrand. Inmiddels was het al avond en zijn we door Chinatown gelopen en terug gegaan naar Union Square. Zoals jullie allen weten is de spijkerbroek ooit uitgevonden in SF door Levi Strauss. Om nog wat extra historie mee te krijgen, zijn we dus speciaal nog naar de Levi`s winkel gegaan :)

Vandaag stond Alcatraz op de planning (voor de cultuurbarbaren: in deze gevangenis op het eiland heeft onder ander El `Scarface` Capone gezeten). Hiervoor moet je dus echt een week vooraf een kaartje reserveren. Wat wij zowaar gedaan hadden! Alcatraz was in ieder geval ontzettend leuk! Het is haast niet te geloven dat er echt mensen in de kleine cellen hebben geleefd op het koude eiland. Op de terugweg zijn we langs Fisherman`s Wharf gelopen en Pier 39: een lekker commercieel stukje haven.

Al met al hebben we ons deze dagen goed vermaakt en de nodige foto`s gemaakt. Verheugen jullie je ook al zo op de foto avondjes als we terug zijn? ;-) San Francisco is een erg leuke stad die best wel Europees aanvoelt. Het is alleen jammer dat het op allerlei bergen gebouwd is.

Morgen zullen we vroeg vertrekken naar Yosemite Park, en daarna gaan we (hopelijk zonder virus) door naar Death Valley. We zijn benieuwd wat we van deze parken zullen vinden!

Liefs,
Bos en Es

• 10 Oktober 2012 - 08:30

Kees:

Hoi Es, Bos,

Bedankt voor de duidelijke verhalen zo en de foto's erbij. Is inderdaad heel goed te volgen zo.

Zou onze opvoeding dan toch nog vruchten af gaan werpen? Cultuur snuiven .... Nou ja, nou is niet iedere brug of gebouw dat je nog nooit gezien hebt gelijk cultuur, maar vooruit, het begin is gemaakt.

Prachtig van Alcatraz, ik zou het heel graag ook eens willen zien in het echie en mee willen griezelen. Nou waren het geen lievertjes natuurlijk die hier gezeten hebben, maar of het menswaardig is. En dan te weten dat er nog steeds mensen zo opgesloten zitten in misschien nog wel ergere omstandigheden in Zuid=Amerika, Azië.

We zien al uit naar de Death Valley en de verhalen en foto's erover.

Greetz
    Daddy

• 10 Oktober 2012 - 18:26

Edje En Anieck:

Hoi jordi en esther,

Klinkt allemaal goed daar in USA! San fransisco is echt gaaf he!!
    De 30x Mac halen jullie wel als ik het zo lees:-)!

Veel plezier verder! Geniet ervan maar dat zal wel lukken!
    Zijn benieuwd wat jullie van Yosemite N.P. Gaan vinden.....

Edje en Anieck,

P.s. Enoh is weer van de partij Jordi misschien dat jouw held weer voor een omslag kan zorgen:-)!

• 10 Oktober 2012 - 19:10

Pa Bos:

Ha die Jordi en Esther,

Leuk jullie daar te zien bij de cable car en de Golden Gate bridge ( zo vader zo zoon )
    Indrukwekkend daar hé.
    En foto's heb ik ook nog van Fishermans Wharf .
    Pa moet toch even laten weten dat ie daar ook geweest is !

Hoe meer verslagen hoe leuker !

Goeie Reis verder !!!

Pa Bos

• 10 Oktober 2012 - 19:38

Annemieke En Leo:

Wat leuk om mee te lezen, sf is echt gaaf en alleen overtroffen door vancouver (vinden wij). Nu op naar de parken en dus ook richring de nodige beren.... Veel berenliedjes onderweg zingen helpt echt! Have fun!

• 10 Oktober 2012 - 20:44

Kees En Toos:

Leuk om jullie belevenissen is de States zo te volgen. Doe de groeten aan Yogi Bear!

• 11 Oktober 2012 - 12:04

Tante Corry:

Hoi Esther en Jordy

Na heel veel jaren zullen vaak nog terug denken aan jullie traumatische ervaring denk ik.Even heel veel afzien maar ooit veranderen die herinneringen als super mooie spannende indrukwekkende herinneringen.
    Ja en dan zijn jullie daar en jullie willen zoooooooooooveel zien maar ook daar heeft een dag maar 24 uur. Geniet van alles wat jullie zien en zeker ook van alle pluimage van volkeren die jullie op jullie weg tegenkomen. En soms heel soms zullen jullie vast wel zeggen Och Nederland is zo verkeerd nog niet.
    Geniet van alles en ik blijf jullie zeker volgen. Lieve groetjes,
    Tante Corry

• 11 Oktober 2012 - 18:50

0pa En Oma V.d.pol:

hallo esther en jordi.ik (0ma) ben een beetje jaloers op jullie.opa niet want die is liever thuis.
    geniet ervan dan kunnen wij ook meegenieten.liefs opa en oma.

• 11 Oktober 2012 - 20:48

Kitty:

Zo Jordi,

Dat ziet er goed uit hoor. Ben hartstikke jaloers man. Geniet ervan.

Kitty

• 13 Oktober 2012 - 11:48

Sabine:

Hey Es en Bos!

Busje komt zo? Niet dus... balen! Maar wat een fantastisch uitzicht! We verwachten natuurlijk wel een diashow als jullie terug zijn!

En goed om te lezen dat jullie lekker cultuur gesnoven hebben. ;) Waar zouden we zijn zonder de spijkerbroek?

Nu lekker gaan feesten in Vegas! Alvast een fijne verjaardag Bos!

Groetjes, Sabine