Vegas Baby! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu Vegas Baby! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu

Vegas Baby!

Blijf op de hoogte en volg Esther & Jordi

18 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Inmiddels zijn we onderweg naar Salt Lake City terwijl we dit schrijven! We hebben nog 2 weekjes om ons goed vol te eten en te drinken in het land van the fat people!

De afgelopen dagen hebben wij ons uiteraard prima kunnen vermaken in o.a. Las Vegas! Wat een gekkigheid bij elkaar! Heerlijk! Onze aankomst in Las Vegas was echter een tegenvaller. Wij dachten cheap te kunnen slapen in een motelletje de 1e nacht en dat hebben wij geweten ook. Vieze kamer, kapotte douche, en buren welke niet zouden misstaan in welke gevangenis waar dan ook ter wereld! Dit te hebben overleefd heb ik zodoende mijn 26e verjaardag in de meest idiote stad ter wereld kunnen vieren, echt fantastisch! Wij hebben alle (gratis) shows van alle grote thema hotels gezien! Van achtbanen, fonteinenshows tot aan uitbarstende vulkanen aan toe, Echt indrukwekkend! Maar het toppunt moest toen nog komen, te weten het Venetian hotel waar wij onze 2e nacht sliepen. Echt adembenemend mooi en groot was onze kamer en met echt alle gemakken en luxe voorzien! Ook de gondels in het hotel waren het aanzien waard! En uiteraard wilden wij ook nog even van het grote buitenzwembad gebruik maken en natuurlijk neem je dan je handdoekje mee als jan modaal, maar bij aankomst werden we nog net niet uitgelachen, want wie neemt nu zijn eigen handdoek mee! Alles was ook hier fantastisch! Het enige minpuntje was dat het casino het van ons gewonnen had ( uiteindelijk welgeteld 5 dollar) dus we kunnen nog niet stoppen met werken helaas!

De teleurstelling was dan ook groot toen we Las Vegas verlieten! Al was de Hoover Dam ook een prima plek om een bezoekje aan te brengen! En een ieder weet natuurlijk dat deze dam in eerste instantie niet eens gebouwd is om elektriciteit op te wekken, maar om de overstromingen van de Colorado rivier tegen te gaan! ;-) Ook hebben we voor de elektriciteitsfanaten onder ons een foto gemaakt van de elektriciteitskabels!

Na de dam bezocht te hebben vertrok de reis naar Cedar City, een gehucht, waar wij nog nooit van gehoord hadden, maar wat wel prima gelegen lag voor onze volgende stop te weten de Bryce Canyon! Gelukkigerwijs was in ons gehucht wel het eettentje Denny's aanwezig wat de Mc Donalds makkelijk gaat verslaan op onze reis. Enigszins gezond eten voor een schappelijke prijs (2,4, 6 of 8 dollar voor een groot bord)!

Na redelijk geslapen te hebben konden we mooi een onbijtje nuttigen in het motel. Maar bij het inschenken van de jus d'orange ging het direct fout. In de automaat bleek zich een kolonie vliegen te hebben verzameld, welke in de jus dreven. Beetje jammer...

Na een slechte start van de dag maakte de Bryce Canon alles goed! De boekjes benoemde allemaal dat het amphitheater het mooiste punt zou zijn! Dus na een aantal uitzichtpunten te hebben bezocht bleek het amphitheater niet een Romeins iets te zijn (wereldvreemd als wij zijn) maar het bleek een prachtig uitzicht te zijn over alle rode rotsen! (Zie bijgevoegde foto's) Aan het eind van de dag zijn we vervolgens doorgereden naar een nieuw gehucht te weten Kanab! Hier was echter geen Denny's aanwezig dus zodoende werd het uiteraard de Mc Donalds! S'avonds hebben wij ons eens goed in de politiek verdiept en hebben wij het 2 uur durende debat gevolgd! En ere wie ere toekomt, volgens ons was Romney een stuk overtuigender dan Obama (de inhoud daargelaten).

De dag na ons politieke avondje vervolgende onze reis naar Page! Het watersport gebied wat over een aantal decennia niet meer zal bestaan volgens de deskundigen, dus wel een bezoekje waard dachten wij! En het was ook hier prima vertoeven. Wij hebben een Hoover Dam junior gezien en uiteraard ook hier een fotootje van het elektriciteitsnetwerk gemaakt. Om vervolgens een 2 tal uurtjes lekker te chillen aan het Lake Powell om goed uitgerust ons culturele uitstapje te maken naar de Horeshoe Bend! Op dit punt maakt de Colorado rivier een hoefijzer beweging voor de niet Engels sprekende onder ons ;-)! Echt een mooi Kodak momentje om de dag mee af te sluiten vonden wij zo!

Ondertussen hebben we ook ons eerste wasje gedraaid. Het succes ervan is een beetje twijfelachtig aangezien op alle kleding wat waspoeder resten zitten, maar we ruiken in ieder geval weer lekker fris!

• 19 Oktober 2012 - 07:53

Corry Langenhusen:

Goede morgen Esther en Jordy.
    Hier is het nu tien voor 8 in de ochtend en heb weer 2 mooie verslagen van jullie gelezen. Ik zie wel heel vaak de gouden M voorbij komen maar zoals ik uit de foto`s op kan maken worden de beenspieren gelukkig ook goed gebruikt.
    Een genot om jullie verslag te lezen en ik geniet in het verre (vandaag 20 gr.!!!!!) koude kikkerlandje erg met jullie mee.
    Een fijne tijd nog saampjes
    Groetjes
    Tante Corry

• 19 Oktober 2012 - 17:07

Opa En Oma:

esther en jordi.
    weer even een praatje van ons.vorige keer zei ik dat ik jaloers was op jullie
    maar nu denk ik laat ons maar thuis blijven,zoveel als jullie beleven.opa vond
    de foto van de electriciteit geweldig.dat snap je. veel lieve groeten opa en oma.

• 19 Oktober 2012 - 17:07

Opa En Oma:

esther en jordi.
    weer even een praatje van ons.vorige keer zei ik dat ik jaloers was op jullie
    maar nu denk ik laat ons maar thuis blijven,zoveel als jullie beleven.opa vond

• 19 Oktober 2012 - 19:11

Karen:

Hoi Es en Bos,

Wat een leuke verhaaltjes en foto's van jullie, vooral die van jou in die schoen es, hilarisch! Letten jullie idd wel op jullie hoeveelheid big macs? Zou toch zonde zijn als je niet meer in die mooie afritsbroek past!

Heel veel plezier in Salt Lake City en de parken, en ik hou jullie verhaaltjes in de gaten:)

Groetjes,
    Karen

Ps: schitterende elektriciteitstorens inderdaad, zo zie je ze in Nederland niet <3

• 19 Oktober 2012 - 21:53

Kees:

Hoi Nes, Bos,

Hij is weer goed, 'Nes aka gokverslaafd'. En ik maar denken dat het weer zo'n woordgrap was omdat Las Vegas in Nesaka ligt, maar het is Nevada ....

Wat is de volgende Nes-grap?

Dank voor de terechtwijzing over de Hoover dam. Ik beloof niet meer betweterig over te komen. Alhoewel, lees internet er maar eens op na hoeveel elektrisch vermogen de dam levert .... Tja, natuurkunde tweede klas, was was dat ook weer, een MegaWatt?

Jammer dat jullie niet rijker uit Las Vegas zijn gekomen. Bij een grote gokwinst, jullie hadden toch zeker ook wel aan jullie ouders gedacht hé ....? ;)

Voor de overige lezers: we hebben vanavond via Skype contact gehad met Salt Lakecity. Onvoorstelbaar dat dat met de tegenwoordige techniek allemaal kan. En het kost geen duit via internet. Ter geruststelling voor alle volgers: ze bewegen allebei nog en zijn nog niet dichtgegroeid door de hamburgers. Jordi wordt op de hoogte gehouden met de verrichtingen van Ajax en Nes heeft haar nieuwe trui aan met de knoopjes aan de achterkant.

Schitterende natuurplaatjes weer, dit maal van de Canyon. Doet me aan een sigarettenreclame denken. En ook aan 'Once upon a time in the west'. Fluit er zelf maar het liedje van Ennio Morricone bij.

Houd ons op de hoogte, het is genieten geblazen met de plaatjes en praatjes.

Greetz
    daddy Case

• 22 Oktober 2012 - 18:40

Kees:

@ Sabine: hij is leuk, waar haal je het vandaan? Heel herkenbaar, vooral de ode aan de bitterbal!

@ Nes en Bos: missen jullie het hat wat er op deze site staat: de bitterballen, lunch met twee sneedjes Goudse kaar, het gezeur na twee nachtjes lichte vorst van 'Komt de Elfstedentocht er dit jaar?' Zeg het maar wanneer we iets op moeten sturen: een potje pindakaas, een zak zoute drop, een pak dubbelvla, op 5 december een wortel voor het paard .....?

Maar het meestje, tja, lijkt me niet wat jullie zullen missen. Zie de reactie op jullie eerste verslag en de wijze waarop Guus Meeuwis het heeft verwoord ....

Houdoe!

• 23 Oktober 2012 - 15:19

Joyce:

Ik ben blij dat je weer lekker fris ruikt es!! Want een beschimmelde string wilt niemand ;-)
    Leuk om al je reisverslagen weer te lezen! Ben benieuwd naar de rest!