The first days in the USA - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu The first days in the USA - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Esther & Jordi - WaarBenJij.nu

The first days in the USA

Blijf op de hoogte en volg Esther & Jordi

07 Oktober 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hello! How are you?

Na maanden er naar uit te hebben gekeken, mochten we afgelopen vrijdag dan eindelijk vertrekken. Om 5 uur `s ochtends werden we opgehaald door pa en ma om naar Schiphol te gaan, waar ook Kaat nog stond te wachten om ons uit te zwaaien. Na wat gedoe met mijn koffer die niet goed meer bleek te sluiten (een goede voorbereiding is het halve werk.. nou dit was de andere helft), vertrok het vliegtuig voor de 10,5 uur durende reis. Wat ons betreft had het nog wel wat langer mogen duren, want er waren nog heel wat films die we wilden zien ;-)

Aangekomen in LA hebben we gelijk de auto opgehaald (na alle verkooppraatjes te hebben genegeerd). De klasse auto die we besteld hebben was er helemaal niet, dus we hebben onszelf maar een free upgrade gegeven :-) Daarna zijn we gelijk naar het hotel gegaan, wat heel toevallig naast de Mac lag. Om onszelf gelijk lekker onder te dompelen in het leven van een Amerikaan, moesten we natuurlijk nog wel een frietje eten. Daarna maar `vroeg` naar bed gegaan.

Op dag 2 zijn we gelijk het drukke LA uitgevlucht (over een maand komen we hier toch nog terug), op weg naar San Francisco via de highway 1. Onze eerste stop was in Santa Barbara. In dit kustplaatsje zijn we door de haven en langs de pier gelopen en hebben we aan het strand gechillt. We kunnen natuurlijk niet op vakantie gaan zonder te verkleuren. Helaas was het water te ranzig om in te zwemmen. Aan het einde van de middag zijn we doorgereden naar het alom bekende Lompoc, waar het stikt van de fastfood tentjes maar waar verder werkelijk niets te beleven valt. Hier was onze eerste nacht in een hostel. Het was niet eens zo heel vies, dus ook hier hebben we nog heerlijk het klokje rond geslapen.

Vandaag zijn we weer vroeg opgestaan (met name doordat we nog wat last hebben van het tijdsverschil, niet omdat we vrijwillig om half 7 opstaan). De dag begon niet al te best met een gelijkspel van Ajax (wat best bizar was, omdat het bij ons nog maar `s ochtends vroeg was). Er stond ons de 5 uur durende auto rit te wachten naar San Francisco. In SF hebben we de auto geparkeerd bij een valet parking voor 3 dagen, inclusief sleutels, dus we hopen dat alles goed gaat.. We hebben nog een rondje gemaakt over Union Square (het centrum van de stad met alle dure winkels etc). Morgen staan de andere culturele bezichtigingen op de planning!

Tot nu toe bevalt Amerika ons prima! De mensen zijn niet zo dik als ze zeggen, maar inderdaad wel bijzonder slecht gekleed. Daarnaast is er echt alleen maar vettig fatsig eten. Zelfs bij de Walmart is er niet eens een groente en fruit afdeling, maar wel een Mac in de winkel!

Dat was de update voor nu. Foto`s volgen later, want het internet is hier erg traag (dat wordt dus ook nog geen Boer zoekt vrouw terugkijken).

Liefs,
Bos en Es

• 08 Oktober 2012 - 09:55

Joyce:

Hoi String en bos
    Leuk om te lezen! Ik hoor al wel dat jullie als twee wandelende frietjes terug komen!!
    Ben benieuwd naar de foto's en naar de andere verhalen :)
    Geniet er van!
    liefs van joyce (en rowan)

• 08 Oktober 2012 - 11:48

Barbara En Robin:

Heey Jordi (en Esther),

jeetje, jaloers jaloers hier!
    Het klinkt nu al goed!
    Helaas geen boer zoekt vrouw nieuwtjes ;) Hier vooral veel regen en weinig koffie :P

We wachten op de fotooooo's!

Groetjes,
    JSRrrrrrrr, Barbara en Robin!

Hee Es en Bos!

Klinkt goed allemaal :) Hopelijk is die waardeloze jetlag snel weg en volgend er snel een hoop cultuurfoto's ;) !

Have fun! It's gonna be amaaaaaaazing! (met een Amerikaanse, gebleekte tanden, smile)

Inge:

oeps... dat was wel erg enthousiast ;)

• 08 Oktober 2012 - 18:59

Kees:

Hé Barbera, Robin, kleine correctie: het was wel degelijk spannend bij Boer zoekt Vrouw!!! De eerste vrouw die afviel bij boer Aad was Ina, en die was er helemaal niet blij mee. Sensatie!!! Janken!!! Intriges, kommer en kwel. Maar ja, wat is dat nou wereldnieuws in het grote San Francisco ....?

Als jullie even niets te doen hebben: kijken op www.boerzoektvrouw.nl

O ja, zijn jullie nog hippies tegen gekomen die in the sixties zijn blijven hangen? Jeetje zeg, voor de oudere onder ons, bijna 50 jaar geleden, Scott McKenzie, net overleden trouwens:

If you're going to San Francisco
    Be sure to wear some flowers in your hair
    If you're going to San Francisco
    You're gonna meet some gentle people there

Pa

• 08 Oktober 2012 - 19:07

Rien:

Hoi Jordi / Esther

Dacht dat ik automatisch bericht kreeg ? Maar keek even op jullie site.

Wat voor auto hebben jullie ?
    Leuk verslag ziet er goed uit, is het rijden makkelijk ?

Groetjes,
    Pa

• 09 Oktober 2012 - 02:54

Annemieke:

Hey neefie en nichie,
    Eindelijk is jullie trip begonnen! Mooi he, de highway 1? Geniet ervan en veel foto's maken he! Pas goed op elkaar!
    Liefs, Miek

• 09 Oktober 2012 - 07:50

Tante Corry:

Hoi Esther en Jordy
    Hartstikke leuk om jullie zo te kunnen volgen via internet. Oom Adrie en ik wensen jullie een ongelooflijke mooie en veilige tijd in Amerika.
    Jullie eerste reisverslag vond ik al erg leuk om te lezen en als echte poetsmiep viel me de regel al op dat het er nog niet eens zo erg vuil was!!!!!!!Niks voor mij dus.
    Ik ben een keer met Iris naar New York geweest en daar liepen echt mega mega veel mensen rond met een verschrikkelijk dik achterwerk om het zomaar te zeggen.
    Geniet samen de komenden weken van een ongelooflijk mooi Amerika en ik zal jullie zeker volgen via de computer.
    Lieve groetjes
    Tante Corry en Oom Adrie

• 09 Oktober 2012 - 17:46

Sabine:

Hes Es en Bos,

wat een hilarisch verslag!
    Met de schokkende ontknoping dat er nog culturele bezichtigingen op de planning staan... (of is dat de Mac in San Fransisco vergelijken met die in LA? ;-) )

By the way, als je Train tegenkomt wel even een handtekening vragen he!

I've been high, I've been low
    I've been yes and I've been oh, hell no
    I've been rock 'n' roll and disco
    Won't you save me San Francisco?

Groetjes, Sabine

• 09 Oktober 2012 - 18:47

Hej nichie en Jordy,

Ik ga zeker allemaal lezen wat jullie meemaken en uitspoken tijdens jullie reis.
    Dit was al een goede aftrap!
    Tja, in Amerika is alles groot, groter, grootst... een glas cola, daar doen wij een heel week mee. Om maar ff een voorbeeldje te noemen.

Geniet ervan, 't wordt vast awesome!
    Enjoy!
    Liefs uit het Kruislandse,